úterý 6. prosince 2011

Týdny letí ..léta pádí

     Dostávám se tu do fáze, že mi přijde, že i pracovní týden strašně rychle utíká. Já nevím, mám to tak, že se člověk nenaděje a je tu víkend a zase pak neděle večer a tak pařát dokola. Jednou za čas se nad tím pozastavím a opravdu si uvědomím, že čas letí jak ďas. Řekla jsem si, že si budu měnit zubní kartáčky každé dva měsíce (mám dovezené z ČR Curaprox kartáčky (které tu nejsou k sahnání - nebo někde na internetu a jeden s poštovným výjde asi na 10 dolarů). Strašně rychle mi uteklo to, že za chvíli budu vyhazovat druhý a začínat poslední v balení - tj třetí). Mamča mi má poslat další balení po třech a už teď si říkám, ježíš, to až dodělám to druhé balení, tak to vlastně znamená, že bude čas se sbalit a jet domů. No ještě furt mám před sebou více než polovinu, ale přesto mi to někdy připadá, že je to blíže než bych chtěla. 
     No nic, vrátím se k uplynulému pracovnímu týdnu, kdy nastalo pár vtipných a milých situací. Asi nejvíc jsem se zasmála v pondělí, kdy jsem zase po čase musela do Bryn Mawr - asi 20min cesty s dětičkami k rovnátkáři. Tam se k nám ještě připojila HM a na zpět si vzala auto, že bude řídit. Asi v polovině cesty se na křižovatce před nás zařadily dvě káry ..úplně před námi byl velký minivan a před ním nějaké mini-pidi auto - něco jako Audi TT, nebo Porsche. Ani já ani HM jsme nevěděli, co je to zač. HM mi začala říkat, že má auta hrozně ráda a že prostě musí vědět, co je to malé před námi za značku nebo z toho nebude spát. Jenže jak před námi byla ta velká kráva, tak člověk neměl šanci vidět co to před ním jede. Nakonec to dopadlo tak, že HM přejala odbočku, kterou by to bylo nejblíže domů, počkala si na semafory, vyběhla ven ve svém kostýmku a uháněla zjistit, co je to za auto. Jako takovouhle věc bych čekala možná od nějakého mladého broce, ale rozhodně ne od mé přes padesát let a něco staré HM - ještě k tomu právnička :D :D. Jako pobavila mě nehorázně.
   Úterý bylo ve znamení pečení cukroví. Pája nakoupila suroviny a tak jsem jí nabídla, jestli chce, že jí pomohu. Takže úterní break měl krásně voňavou příchuť přiházejících Vánoc. Cukroví se povedlo a Pája ještě udělala vaječňák, který se vyzunkne na její blížících se narozeninách :).
    Ve středu se pak dohodlo, že zajedeme po práci na shopping. Já jsem potřebovala dokoupit dárky domů do ČR. V neděli jsem pro mé holčičí osazenstvo v rodině nebyla úspěšná, takže jsem chtěla už všechno dokoupit, abych mohla co nejdříve poslat a měla aspoň naději, že jim to do Vánoc přijde. Byla jsem poměrně úspěšná - tedy až moc. Nejdřív jsem si říkala, že koupím každému nějaké tričko, aby to moc nevážilo, ale mému malému broučkovi (12-ti letá segra) už od začátku slibuji, že jí pošlu nějaké Converse kecky, takže ty jsem nakonec vybrala také a bude snad hezké vánoční překvápko. Ještě na tomhle shoppingu bylo super, jak jsme mohli dorazit na místo až kolem 8mé večerní a ještě není úplně taková ta nakupovací hysterie, tak jsme byli v obchodech skoro sami. Úplně peaceful atmosféra - ještě to umocňovaly koledy hrající z repráků, jak v autě, tak v obchodech.
    Čtvrtek uběhl, ani jsem nemrkla, ani si teď nemohu vybavit, jestli se stalo něco důležitého..jen jsem si dojela pro velkou obálku na poslání balíčku. V pátek jsem pak ještě zaběhla k Páje, páč se měly třeba trička zvážit zvlášť - boty zvážit zvlášť - a pak jakože sečíst. V mém domě vedeme jen váhu na lidi a tam by se takhle lehké věci nazvážily. Vím, že tu mají úplně jiné jednotky, ale třeba jsem byla dost mimo z toho, že 1 libra - 11 uncí + 1libra - 13uncí tí dá součet 3libry a 9uncí. Ještě s obálkou a přáníčkem mi to dalo součet asi 4libry nula něco a už jsem se dostala do kategorie nad 4libry, tak jsem musela vyplnit nějaký speciální papír..jiný než mi daly před tím, kdyby to bylo pod 4libry. Nejnižší posílací sazba, kterou jsem si mohla zvolit bylo 41dolarů. Kdyby to bylo pod 4libry, tak to to bylo myslím 32dolarů. Jediné, co má tohle výhodu, že není šance to poslat bez pojištění, takže na tom mám 77dolárů, kdyby balíček náhodou nedošel. Dárky mi vyšli na 100dolarů, takže si říkám, že by se mi, kdyby náhodou aspoň něco vrátilo. Jen tedy, jak je to ta jakože nejlevnější služba, tak by měl být balíček být doma do nějakých 6-7pracovních dnů, ale kdyby se ztratil, tak musím čekat až půl roku, kdyby se náhodou zas někde objevil. No - nic - nic jsem s tím dělat nemohla, protáhla jsem krediku mašinou a penízky byly fuč.
    Fakt nechápu, jak třeba mohou být na Aukru tak levné věci z USA, páč sice nákup výjde relativně levně, ale ta pošta pak vám tu cenu zase vyrazí nahoru. Když jsem se koukala třeba na FedEx-tak tam to bylo ještě dražší, Pokud někdo víte nějakou fintu, jak levně posílat balíky domů, aby to netrvalo nějak dlouho a bylo to bylo za rozumnou cenu, tak sem s ní :D..   
     Abych také něco napsala o dětičkách - tentokrát to bude opravdu stručné. Týden byl relativně bez problémový. Tak tři dny mohly být úplně v klidu - dva trochu horši, ale žádný extrém. Jedině vím, že Colton měl dva nebo tři špatné dny ve škole. (má v tašce takové speciální desky, kam mu učitel píše, jaký měl den). Vím, že jednou někomu vulgárně nadával a podruhé někoho začal mlátit. Takže v pátek s Mr Markem nacvičovali, jak se bude chovat, když ho někdo bude štvát. Učí ho, ať toho někoho ignoruje a odejde pryč. Uvidíme, jestli to budě dělat i v záchvatu, kdy v podstatě moc neví co dělá a nedokáže se ovládat.

Fotečky:
Tady je jen malá ochutnávka pro budoucí au-pair. Sice ta fotka pořádně nezachytí, jaká je to kupa obrovská, ale tolikhle prádla dokáží udělat tři děti za dva a půl dne. (rodiče prali špinavé prádlo v sobotu, když se dojelo domů z Díkuvzdání a tohle byla kupa, která ne mě čekala v úterý ráno.)
Tady jsou dárky, které putují a snad doputují domů do Vánoc.
Pro ségry mám Converse trička s dresy pro americký fotbal (to si mohou používat na spaní nebo na trénování (obě sportují) - pak ta nejmladší má bunus v podobě Converse botiček. Pro mamču je nachystané  Guess tričko  - původní cena 49$ - já ho v Ross sehnala za 14.99$:). Pro tatina je Flyers tričko s Jágrem.
Abych v tom nakupování dárků netroškařila, tak tohle je Paul Frank pyžámko - jako narozeninový dárek pro Páju. (tak nějak si ho sama vybrala, takže mám jistotu, že se jí bude líbit :) )

Pečení cukroví
Náš výtvor - Pája s cukrovím :)

5 komentářů:

  1. Taky už mi leží nějaký věcí pro rodinku na stole a musím to zabalit a poslat, to zase karta zapláče :-D jinak pěkný dárečky a holky,jak dopadlo cukrovi z místních surovin? já bych taky chtěla,ale mám strach, že to nebude ono

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojky, chtela jsem se zeptat jak to je kdyz teda posilas obleceni z USA..jako kdyz treba posilas nejakej balicek, tak jestli ti ho muzou proclit...nebo ne? víte o tom něco? :)

    OdpovědětVymazat
  3. Terez --> dopadlo dobre, rekla bych ze tady se da toho na peceni cukrovi sehnat o mnoho vic nez v anglii. Dnes jsem po tydnu chutnala linecke..a chce to jeste ulezet, aby zmeklo. Jinak rohlicky jsou vyborny. Jedine, co neni k sehnani, tak je vanilkovy cukr, takze se to obalovalo v mouckovym.

    chelseenka --> Na ten papir, co jsem vyplnovala jsem uvedla, ze je to darek a odstrihala jsem z obleceni veskere ty papirove cedulky, takze kdyby se v tom hrabali, tak jim musi byt jasne, ze to nikdo uz nestreli. Snad problem nebude.
    Na poste o CLU nepadlo ani slovo.

    OdpovědětVymazat
  4. chelsee asi myslí to, že od dubna se změnili podmínky pro balíčky mimo EU. Všechn oco jde z USA, Číny atd, tak podléhá celní kontrole. Limit pro bezcelní a neDPH je myslím nějakejch 25 euro, pokud si myslí, že to zboží má vyšší hodnitu, mají právo ti na to dát DPH a clo, plus navíc platíš poště manipulační poplatky poště. Takže já poslední balíček posíla práve s cedulaka a jednotlivě, páč se vejdu do limitu a i když to byli značkový věci, který jsou přes limit, tak na cedulkách to bylo pod limitem, takže neměli právo na to něco přirazit. Dřív stačilo napat že to je gift na ten papír n poště a te´d už to prej nefunguje, kontroluje se prostě všechno a čekací lhůt jsou strašný, právě kvůli tomu,jak to kontrolujou.
    jo, vanilkovej cukr jsem scháněla na štrúdl a pochopila, že neseženu. tak možná taky něco upeču, ikdyž HM nemůže mlíko. Tak nevím,jestli to má cenu.

    OdpovědětVymazat
  5. Miso,vanilkovy cukr se da bez problemu sehnat skoro v kazdem amer.obchode,jmenuje se to normalne vanilla sugar,u nas v Illinois ho maji v Jewelu,ten nevim,jestli u vas v PA je,ale nasla jsem ho i v Targetu.K tomu clu na balicky:v Cesku plati novy zakon a balicky poslane z USA jsou na celni urad,kde se pocita clo,takze na to pozor.Je to prave pro to,aby s tim lidi nekseftovali a neposilali levne veci z USA do Ceska.Takze bych pokud mozno dala hodnotu balicku co nejlevnejsi,aby to clo nebylo tak drahe.Je to opravdu na hlavu postaveny,ptoroze se clo musi platit i kdyz vec posilas jako darek!!!Dita

    OdpovědětVymazat