pondělí 6. srpna 2012

Ještě, že jsou ty víkendy

      Mám pondělí, odpočatá po týdenní dovolené.. je skoro jedna odpoledne a kluk stále v campu, takže se mi snad podaří sepsat zasej pár vět, kde se vám budu snažit shrnout prázdninové víkendy, které se snažím trávit co nejvíc mimo dům, abych nemusela poslouchat děti. Jsem teď ve stadiu, že po týhle škole tady fakt snad nechci ani své děti. Páč bych prostě nesnesla tohle nerespektování vlastních dětí, co je tu na denním pořádku.
    No nic, vrhnu se na víkendová dobrodružství. Jeden ze super dní, který se v ČR nezažije je návštěva některého ze zábavního parku, kterých je po USA, ony se tedy najdou i po Evropě, požehnaně. Pro mě nejblíž a jako o víkendu bez auta nejdostupnější je ten v NJ, asi hodinku cesty od Philly. Je to jeden z parků spadající pod Six Flags. Já nejsem člověk, který má úplně rád kolotoče typu .. centrifuga nebo mixer, kde nastoupíte, 5min se to s vámi točí a pak vystoupíte a chce se vám tak akorát blinkat. To co já mohu, tak jsou horské dráhy. Sice jsem byla před tím max na Matějské, vesnických poutích a pak jeden den v Disney, ale tomu se nevyrovná žádná z těch horských drah, kterých tu bylo v parku hned asi deset + mnoho dalšího. Strašné mám ráda ten pocit, když dokončíte jízdu, víte, že jste přežili, páč se s vám neutrhla sedačka :) a ještě vám bublá adrenalin v krvi. Opravdu, kdo máte lidi na tohle žaludek, určitě doporučuji jednou takhle vyrazit a aspoň jeden den na horských drahách prožít. On člověk může vidět tísíc fotek a milion videí, ale nikdy si neumíte představit, co to doopravdy je, dokud si nějakou z těch crazy horských drah nezažije. V parku jsem byla společně s Klárkou, v tu dobu skoro "novorozenětem" tady u USA a zrovna nám vyšel stejný datum, jako Markét (bydlí na sever od Philly) a jejími brazilskými kámoškami. V podstatě jsme si vybírali jen horské dráhy, až na jednu odpočinkovou vsuvku v podobě klády-lodičky, kde jedete v korytu s vodou a jede to s vámi nahoru...dolů..doprava..doleva a tak všelijak. Myslím, že jsme to spočítaly, že jsme stihly za ten den asi 8 jízd a opravdu, člověk se cítil jak s dvojkou promile v krvi po těch všech vrtulích a ani si nemusel dát to pivko.
     Následující víkendy se trávili hodně ve Phille. Ve společnosti Klárky se zašlo do Philadelphské zoo. Hodně lidí mi říkalo, že zoo tady v USA jsou nic moc, ale nevím, jak jinde, ale tady ta naše philadelphská je krásná. I když nám vyšlo počasí, že teploty spadly ze 40tek na příjemných 24 - 26 stupňů, tak i tak byla většina zvířat zalezlá ve stínu a ležela, ale i tak se mi tam líbilo. Vidět ledního medvěda, jak se rochní ve vodě a hraje si s barelem.. není snad nic víc "cute". Zaplatily jsme si i jízdu na velbloudovi. Tedy .. cena myslím 6US, fronta dobrá 3/4hodina a jízda asi dvě minuty, ale co.. na velbloudu se už asi jen tak neprojedu. 
     Na další philadelphský víkend, který byl spíš chození a objevování ještě něčeho, co jsem ve Phille  neviděla se k nám přidala Gulsah (au-pair z Turecka a nástupkyně mé Gabči). No hele lidi, musím vám říct, že oproti Turecku jsme mi v ČR na tom ještě hodně dobře. Ať si každý říká co chce. Jako my v ČR ještě furt máme a provádíme normální aktivity. Ta holka je tady ze všeho docela vyplesklá a strašně nám říká, že chce zažít hodně zážitků, jako camping. Prý ještě nikdy nespala ve stanu. ( teď si uvědomuji, jak je super mít školní výlety). Chce si koupit kolečkové brusle a zkusit jízdu na kolečkových bruslích .. taky pro nás Čechy nic mimořádného, kvůli čemu bych musela jezdit do USA. Nejvíc mě pobavilo, když říkala, že na jaře si chce půjčit auto (ps: .. rodina jí nenechá řídit, jako vůbec) a jet si do Atlantic City, Washingtonu a NYC. Jako já beru, že jí to zní exoticky, ale tohle vše může objet o víkendech.. mnohem levněji přes megabus (autobusová společnost) a nestarat se, kde v NYC nebo Washingtonu zaparkovat. Hlavně bych jí strašně ráda viděla řídit, když tady neřídí a valit si to někde Manhattanem. Fakt respektuji, že každý má radost z něčeho jiného, ale na druhou stranu si říkám, že jsem ráda, že jsem vyrůstala v zemi, kde věci jako camping nebo jízda na kolečkových bruslích není něco exotického.
    To že během víkendů proběhl i nějaký ten shopping, to asi nemá cenu ani zmiňovat, takže šetření se opět minulo účinkem. Nakoupila jsem si hodně věcí, které asi ani nepotřebuji, ale největší radost mám z Holister mikiny. Nejde mi vůbec o značku, tu vem čert, ale takhle příjemnou mikinu jsem ještě neměla. Tu si vezmete na sebe a furt jí tak šmudláte, jak je příjemné se jí dotýkat. :)
     Jediné, co mě v tom mém šetření/nešetření trochu povzbuzuje je ten fakt, že jsem trochu změnila plány na závěrečné cestování. Původně jsem měla vybraný 14denní zájezd na Západním Pobřeží od American Track, který vycházel skoro na 2000US + letenka. Teď jsem si našla 11denní zájezd, docela podobná místa.. tedy né tolik přírody, ale jsou v tom i 3 zábavní parky (Disney, Water World v San Diegu + myslím ještě něco, teď si nevzpomenu)  a stojí to skoro vesměs jen polovinu toho původního zájezdu + letenka. Kdyby se sehnali ještě jeden až 3 lidi, tak to bude ještě levnější. Takže klidně se mi někdo ozvěte, pokud budete končit nebo budete mít možnost cestovat na konci listopadu/ začátku prosince. Nějaký parťák by se mi určitě hodil. :).
     Ještě v rámci příprav na můj závěrečný dovolenkový týden jsem si musela pořídit nový foťáček. Ten starý mi po odjezdu rodičů dosloužil. Nechce načítat paměťovou kartu, i když v tom je, takže se mi tam vleze asi jen 7 fotek. On se tedy ten starý na chvilku, hned po koupi nového foťáku schopil, ale teď už zase stávkuje. Jinak ale ten nový foťák je super.. je přesně pro lidi jako já, kdo o focení vůbec nic nevědí.. všechno si to tam nastavuje automaticky samo a dělá to hezké fotky bez toho, aby jste o focení něco věděli :).

Příště písnu o mém posledním týdnu dovolené, který jsem tu v USA prožila a jak se mi splnil sen. Tady, pro vás to takové vzrůšo nebude, jako to bylo pro mě, ale po skoro deseti letech jsem se dočkala a viděla moji nejoblíbenější kapelu LIVE.

Fota: (opět jsem jich nasázela trochu víc, tak jen pro ty, co chtějí :) )
SIX FLAGS:
 dráhy nazvané Green Lantern a v zádu modrý Superman

Za mnou je dráha nazvaná Kingda Ka. Takhle to nevypadá ani šíleně, ale věřte mi, že to šílené je :).
Na Pravo EL TORO .. nejšílenější, co v parku bylo. S Klárkou jsme si to daly 2x a to jednou z přední sedačky. To bylo na začátek trochu i moc :D.
 Celá skupinka .. za námi El Toro a čouhající Kingda Ka.
 opět El Toro
Vstup do El Toro
 odpočinková vsuvka .. lodičky
 odpočinková vsuvka .. lodičky
 odpočinková vsuvka .. lodičky

 trochu mokro :)

Philadelphská ZOO:

 nevím přesně, co to je, ale každopádně jsou to hrozně vtipní zvířata :)
 kdo mě políbí?? zakletý princ??
had nebo hadice ?? :)




 ten méďa byl fakt sladký. Jen tedy v divoké přirodě bych ho potkat nechtěla :).
 další méďa
plameňáci
Toulky Phillou:
 sousoší u Museum of Art. Ten indián byl tak "hot" že mi to připálilo i řiďku :).
 Boat house .. večer to bývá osvícené, to je i pěkné, přes den to moc nevynikne.
 Philadelphia
  Philadelphia
 mango zmrzka taky dobrá.
 zahrady za Phila Museum of Art
také u muzea.
------------------
Tady můj nový zázrak, který fotí pěkně, i když vy fotit neumíte :D

Potvůrka byla trochu dražší, ale stojí za to :)
---------------------------

Pro ty, co mají rádi horské dráhy .. tady je video El Tora:
ta dráha je fakt šílená
 (musím to poslat jako nový příspěvek .. páč mi to podle linku nechce vyhledat)

2 komentáře:

  1. Ahooj Miso,
    prosim te, jses spokojena s tim fotakem?:D ja porad premejslim jestli si koupit novej nebo ne, dokud tu jsem a jeste jsem se teda uplne nerozhodla:D. Kazdopadne me velice zaujal tvuj popisek ze "dobre foti i kdyz vy to neumite" haha, pac ja tomu taky prd rozumim, takze zrcadlovka by pro me stejne byla zbytecna treba a nevim jeslti by se mi s tim chtelo tahat vsude anyway....a ted me ten tvuj docela zaujal, cetla jsem sice nejaky recenze uz ale jen jsem si rikala ze se te zeptam jeste :DD.

    Evyyk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      ja osobne jsem s fotakem hodne spokojena. Samozrejme, neni to pro fotak, takze porad si tam nadokazes nastavit, to co u zrcadlovek, ale prave je zde moznost urcite vedsiho mnozstvi nastaveni nez u normalnich "malych" fotaku. Mne prijde, ze presne, kdyz tomu clovek moc nerozumi, tak to staci nastavit na automatiku a ono to udela hodne peknou fotku. Vetsinou krasne zaostrenou, je tam docela dobry blesk a clovek opravdu vidi rozdil oproti normalnim obyc. fotakum. Ja jsem si puvodne chtela koupit nejaky maly dig. fotak, tak kolem 300US, ale tenhle mela ma segra tady v USA, kdyz me prijela navstivit a ja si ho zamilovala a shodou okolnosti se mi rozbil muj stary, tak jsem pak uz nevahala.
      Jedine, nevim, presne kdy odjizdis, ale pokud to je v blizsi dobe, ja bych mozna popremyslela koupit ho az doma. Neprijde mi, ze se tady ceny az tak vyrazne lisi (jestli usetris 500kc, tak je to mozna hodne), ale doma hlavne budes mit zaruku, kdyby neco. Ja tu jeste nejakou dobu budu, takze pro me nemelo smysl cekat domu, ale kdybych mela pred odjezdem, tak ja bych si ho koupila asi az doma. ALe samo, zalezi na tobe.
      Jinak jeste ale musis pocitat, ze sice to neni nejak obrovsky fotak, ale zas to neni vylozene maly dig. fotak, takze trochu mista take zabere. Rozhodne se nenarve do kabelky, kdyz se jde nekam do klubu. CLovek si musi rict, sve pro a proti, co uprednostnit :)
      Preji stastny vyber :)
      Jinak myslim, ze ted nedavno zacali prodavat Nikon 1 J2 (takze uz novejsi verzy) :)

      Zdravi Miska :)

      Vymazat