středa 31. srpna 2011

Orientation part II.

    Druhým dnem pokračovalo skolení, už se všemi au-pair. Nakonec nás byla jedna z největších skupin v historii školení pro Au-pair in America. Účastnilo se nás celkem 250 nově příchozích au-pair do USA. Byly jsem rozděleny do třech skupin Obyčejné au-pair skupina A a B a EduCare Au-pair. Ty v podstatě pracují méně hodin, mají méně peněz, ale zase musí splnit více kreditů ve škole.
     Školení prohýbalo ve skoro stejném tempu, jako předešlí den, jen s tím rozdílem, že jak raní, tak odpolední přednášky byly ještě o něco delší a byla i delší přestávka na oběd a relaxaci. Končilo se v sedm a hned nasledovala večeře (pizza night). Podobný program byl obdobný pro následující dny. Nějaký druhý den  přišlo zemětřesení :). Nevím,co o tom psali v ČR, ale asi z toho udělali větší drama, než bylo. Hodně lidí z ČR mi psalo, jestli je vše ok. Já osobně v době zemětřesení byla na pokoji, takže jsem ho cítila. Bylo to divné, ale trvalo to jen chvilinku - asi 5-8sec. Lidi, kteří v tu dobu byli na ulici, necítili vůbec nic.
    Mě osobně školení strašně bavilo. Většinu času nás měla postarší dáma jménem Judy (Džoudy), která i přesto, že byla relativně přísná, tak byla neuvěřitelně vtipná a člověk se od srdce zasmál. Strašně mě bavilo se potkávat a seznamovat s novými lidmi, každý se chtěl s každým fotit, takže já můžu říct, že i když přednášky byly zdlouhavé, tak jsem si školení strašně užila a fakt mi někteří lidičky strašně chybí. Někteří byli fakt neuvěřitelně vtipní se strašně moc energii v těle. Písnu sem jména třech lidí se kterými jsem si hodně sedla :).
Zeke (Zikí) - Jihoafričanka a spolubydla na pokoji - bydlí kolem 9mil ode mě. (není ve stejném clusteru :( ) Adriana - Kolumbijka - neuvěřitelně vtipný člověk, který svojí vtipnost umocňuje svojí angličtinou/ne-angličtinou. Jde na ní vidět, ten Latino-americký temperament, že i když anglicky úplně nevládne, tak se vůbec nestydí a prostě mluví a mluví a někdy vznikaly úplně neuvěřitelně vtipné situace (třeba, když jsme cestovaly vlakem k rodinkám, tak nám jedna Američanka řekla, že ještě nezažila tak vtipnou cestu vlakem) - je umístěna v okolí Washingtonu. Další super holčina byla Taís - Brazilka. Nevím, co o ní napsat. Byla to prostě úplně v pohodě holka. - Je taky někde poblíž Washingtonu.
    I když jsem nejdřív přemýšlela, tak přesto jsem nevynechala NYC trip pořádaný agenturou. Ať si každý říká, co chce, mě se to líbilo. New Your je prostě úžasný a strašně se těším, až se tu rozkoukám a pojedu ho zas navštívit :). Samozřejmě, že jsem si pořídila I love NY tričko.
    Abych nezapomněla, stejný den, jako byl výlet do NYC, tak ještě při samotném školené, proběhla evakuace hotelu, kvůli požáru a přijelo kolem třech hasičských aut, hasit náš hotel. Tedy byl to údajně jen poplach, ale to, že jsem většinu peněz a pas měla na pokoji mě relativně znervózňovalo.
    Když jsem byla ještě v ČR, tak mi trochu nabíhala husí kůže z toho, že budu sama cestovat k rodince vlakem a budu úplně ztracená, ale nakonec nás jelo stejným vlakem 71 au-pair a postupně se vysedalo. V podstatě to kopírovala velká města - NYC - Philly - Washington. Takže lidé postupně vystupovali a já se Zeke a ještě asi dvouma/třema  dalšíma au-pair vystoupila ve Phille.

PS: Dalo by se to shrnout, že jsem za mých prvních  6 dní pobytu v USA zažila zemětřesení, evakuaci z hotelu kvůli ohni, no a pak si nedala říct ani teta Irena a navštívil mě hurikán a pár tornád v blizoučkém okolí Wayne. Třeba TV byla každých asi 15min přerušena upozorněním, že je možnost výskytu tornád v blízkosti toho města a toho města. Jedno z těch ohlášených bylo King of Prussia, který je asi jen ani né 10min cesty. :)
No jak vidíte, nenudím se at all :)

O tom jak se mám u rodinky zase někdy příště. Mám tu po půlnoci a půjdu chrupkat.

Pokud by někoho zajímaly fotky: tak si můžete podívat tady:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150297042350970.360802.700510969&l=5c30a3aff3&type=1

5 komentářů:

  1. takže trochu adrenalinový orientation:-D hlavně že všechno dobře dopadlo a nikomu se nic nestalo:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Fotky jsou super!:) A s těma skvělýma holčinama si určitě můžete někdy dát sraz třeba v NY;-):) Hehe...jsem se akorát chtěla zeptat - to muselo být těžký si občas navzájem rozumět, ne?:) Tolik odlišných přízvuků:)

    OdpovědětVymazat
  3. Besipka -> Paradoxne mi prijde, ze vetsinou cizincum se da rozumet lepe nez rodilym mluvcim ;]. Na skoleni pocitaji s tim, ze jsi cizinec, mluvi pomalu a da se jim krasne rozumet, ale pak bezne na ulici lepe porozumis cizinci nez rodilemu mluvcimu.
    Nebo mozna mi to jen prijde. Zila jsem skoro dva roky v Londyne, kde se to prizvuky jenom hemzi a mozna jsem jenom zvykla. Ale treba londynske "kokný" jsem nikdy nepobírala :)

    Terez -> nuda urcite nebyla :)

    OdpovědětVymazat
  4. super, že ste si to tak užily a nenudily se :)) přeju hodně štěstí s rodinkou ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, chtěla bych se zeptat, psala jsi že jsi byla v Americe přes Au pair in America (aspoň myslím :D). Otázka zní, zařizovala sis to přímo přes americkou agenturu nebo přes něco v ČR? :)

    OdpovědětVymazat