čtvrtek 22. září 2011

Víkend - už myslím čtvrtý

(pomalu začínám ztrácet pojem o tom, jak dlouho tu jsem :) - už si ale mohu odškrtnout první měsíc a musím se pochlubit, že homesick nebo brečící záchvaty se mi zatím úspěšně vyhýbají )

     Konečně jsem se dostala k napsání příspěvku z uplynutého víkendu. Nebude žádné překvapení, že se na nudu rozhodně stěžovat nedalo.
     V pátek večer se vydalo na rozlučkovou párty Petra (český kluk au-pair) - z prvu se mi ani nějak nechtělo, ale nakonec se mi tam hodně-hodně líbilo. Do Philly se dorazilo kolem desáté a párty byla na říčním mole (jemovalo se to myslím - River Dock/Deck už ani nevím) - kde se mohlo být jak uvnitř, tak venku. Konečně mě netížilo svědomí, že musím řídit, tak jsem si dopřála pivko. Čepovali Fosters, který znám z UK a vím, že mi po něm určitě nebude bolet hlavinka. (po některých pivech se mi stává, že si můžu dát jedno a druhý den hlavu trochu stejnak cítím). Trochu mě překvapilo, že ho točí do umělých kelímků, velikosti tak 3dcl a jedno stálo asi 4.75 $ - což, kdyby to bylo za pul litr nebo pintu, tak je to srovnatelné s UK, takhle to je tedy docela drahé, ale co - chutnalo :). Seznámilo se s dalšimi lidmi a muzika se mi taky zamlouvala. Prostě neremixované radiové hitovky i postarší, což mě vůbec neva. Trochu mě mrzelo, že se to muselo kolem pul1 zabalit, páč Pája, která řídila ( a chudák byla celý cečer o cole) slíbila kamarádce - Srbce, že ještě zaskočí na její narozeninovou párty, která se konala zas kousek od nás z Wayne. Já mohla být kolem jedné doma, sice mě bylo nabídnuto, ať ještě pokračuji, ale na mě pak v autě sedla únava a stačilo to. Další den jsem zjistila, že když Pája přijela na zmiňovanou párty, tak se prý kamarádka trochu víc připicla a v tu dobu už byla párty stejně ukončená. Takže se mohlo bývalo klidně ve Phille ještě chvíli pobýt.
      V sobotu jsem si dopřála pořádného šlogíka asi do půl 12. S Martinou (Italka) bylo dohodnuto, že k ní příjdu a něco podnikeme. Chuděrka na příští týden nemá od rodiny naplánovaný ani jeden den off :(. Každopádně po navštívení Farmers Marketu (farmářský trh) ve Wayne a dopřání si pizzy a ovocného smoothie k obědu se vydalo do asi 15min vzdáleného městečka vlakem, kde měla Martina dohodnutý pohovor na hudební konzervatoři, kam by chtěla docházet na hodiny. Po chvilkovém procházení jsem tam objevily školku, která mi trochu připomínala Bradavice (HP) - fakt jsem nepobírala, že by se mohlo jednat o školku. Martinu konzervatoř jsem si představovala jako rozsáhlou školní budovu, ale nakonec se jednalo jen o větší starší dům ve viktoriánském stylu. Uplně mi to připomělo Anglii a ač moc na tenhle styl nejsem, strašně to k té konzervatoři hodilo. Fakt jsem se cítila jak ve starodávném filmu. Martina měla pohovor asi hodinku. Bylo mi nabídnuto se ho účastnit, ale to jsem odmítla, protože já si neumím představit, že bych někde zpívala a chtěla tam společnost. Měla jsem s sebou knížku, takže žádný problé. Stejně se se mnou dala do rozhovoru postarší američanka, která čeklala na vnuka až mu zkončí hodina klavíru a půl hodinka se ukrátila klábosení s ní. Martina nakonec byla na konzervatoř přijata s tím, že si má vybrat den a může tam docházet. Jedna hodina jí výjde na 50$.  Z výplaty 195$ mi to príjde dost, ale ona zpěv miluje, takže mi je jasné, že peněz určitě litovat nebude.
      Já kdybych si takhle našla nějaké kurzy herectví na jeden den o víkendu pro začátečníky, tak bych to taky hned brala, ale prostě už jsem proseděla dva dny na internetu hledáním něčeho podobného a bez uspěchu :( . Při cestě na zpět se dost ochladilo a já se proklínala, že si vzala jen strašně slaboučkou mikinu. Volala mi Pája, jestli nechci s ní jet k libanonkým přátelům na film, ale já se dostala domů kolem půl9 celá vymrzlá, udělala si čaj, měla horkou sprchu a nikam se mi vůbec nechtělo, takže jsem si udělala filmový večer u mě v pokoji. Pája mi pak říkala, že nakonec zase jeli někam kalit, tak jsem ráda, že jsem nejela. Na to bych náladu ani neměla.
     V neděli byl na programu obr cluster meeting, seskupením asi 8mi clustru dohromady. Bylo to pořádané v Hard Rock Cafe ve Phille od půl 5 - společná večeře. S holkami byl sraz v jedenáct na vlak, aby se Philla konečně také trochu prozkoumala. Kromě dvou Němek, které už znám z dřívějška, naší skupinu dotvořila ještě holčina z Namíbije ( říká o sobě ale, že je z JAR, protože Namíbii většinou nikdo nezná :D - ta teď bude ještě rok prodlužovat ) a pak Australanka, která se rozhodla neproudloužit a pomalu se jí to chýlí k odjezdu. Musím vám upřímě říct, že čtyř hodinová chůze po Phille byla dost náročná a byla jsem docela i dost zklamaná. Představovala jsem si to jak Londýn - prostě sobota/neděla všechno otevřené, ale ono ne. I když jsme byly na jedné z nejfrekventovanějších ulic, polovina obchodů byla zavřená na mříže, takže to byl takový dost smutný pohled. Některé postraní uličky byly vylidněné úplně. Tento víkend se chystám s Mončou a Pájou projít South Street - ta mi třeba trochu zvedne shopping náladu - uvidíme. 
    Před samotným cluster meetingem se čekalo asi 3/4hod než nás začali vpouštět dovnitř - po tom courání si ani neumíte představit, jak jsem se těšila až se posadím. Bylo na výběr z třech druhů jídel: Burger-hranolky-salát / Vegetarianský burger-hranilky-salat nebo  Kuřecí Cézar salát, který nakonec vyhrál u mě, páč jsem byla ještě z oběda (pravý Philly cheese steak)  přejedená. Nakonec jsem tak nebo tak musela poprosit o krabici, pač jsem si dala pár soust a žaludek odmítl příjmout víc. Aspoň byl na druhý den připravený oběd. Jinak tedy lepší kuřecí Cézar salát jsem ještě nejedla - fakt byl uplně luxusní. Mohlo se k tomu objednat v ceně jaké koliv  "soda" drinks (cola, sprite atd.) ale ještě s Namíbijkou a Australankou jsem neodolaly a daly si míchaný drink. Můj se jmenoval Hurikán a byly to smíchané tři druhy alkoholu (pamatuji si jen Bacardi) a tři druhy džusu. Ten byl taky moc dobrý :). Na meetingu se mi konečně poštěstilo trochu víc pokecat se Zeke (holčina z JAR z mého pokoje z oriantation) - no je chudák nešťastná ze své host rodinky a dnes mi od ní příšla zpráva, že to asi nedá a zbalí se domů. Natož tedy jsem jí napsala, ať spíš přemýšlí o rematchy než o samotné cestě domů, tak doufám, že dá na mojí radu a nezabalí to tu. To samé platí pro Monču, která i když je na ní rodinka hodná, tak má nehorázný homesick :(. Holky - nebojte - určitě to bude dobré!!! :)
     Trochu mě překvapilo, že byl meeting docela rychlovka. Prostě se objednalo jídlo, najedlo, obsluha pro nás měla na židlých připravený teneček a už nás začali pomalu vyhazovat. Do Wayne se mohlo dorazit něco po půl 9 a nemůsím ani podoknout,že jsem byla zpráskaná jak pes :)

Martin -SVK, Já - CZE, Pája - CZE, Petr - CZE
Pohled na Phiily z mola z baru
Školka nebo Bradavice :D ??
Školka :)
Martiny budoucí škola zpěvu
Martiny budoucí škola zpěvu
Martiny budoucí škola zpěvu
Philadelphia
Já LOVE fontána ve Phille
Příprava Philly Cheese Steaku
Yummy - Philly Cheese Steak
Hard Rock Cafe - Philadelphia
Menu připravené pro au-pair
Večeře je servírována
Cluster Meeting - všechno au-pair

7 komentářů:

  1. Tak Hurián, to bych si taky dala! :D Doufám, že tvoje hlavinka po tom taky nebyla jak po hurikánu LOL. Fotky moc hezký! A jak se dívám na toho au-pair petra, sakraaa... ;) :D

    OdpovědětVymazat
  2. -> mela jsem jen jeden - takze se mi po tom spis jen lepe usinalo :D :D - jinak ale mit dva, tri - tak si myslim, ze te slusne nakopne :)
    Jinak me ten Peta prisel trochu podobny Leosu Maresovi :) - muj typ to zrovna neni ;) - ale v nedeli stejne nasedl do letadla a uz zase pobyva v te nasi pidi zemicce :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ja kdyz jsem toho Petra zahlidla, tak sem si taky rekla, ze neni k zahozeni :D Neni to takovej typickej krasavec, ale hezkej sympatak :) Koukam, ze si uzivas. Philly mi prijde stejne ponury a hnusny jako Memphis, ale mozna je to proto, ze je podzim a ja podzim nemam rada.
    Ta skolka je moc hezka, takovej hrad :D

    OdpovědětVymazat
  4. Bradavice jsou božííí:-)
    Závidím, že nemáš homesick, já jsem tady 5 dní a hned druhej den to na mě přišlo, doufám, že mě za pár dní nebo týdnu nečeká ještě něco horšího...
    a jinak tady je to s obchodama taky celkem šílený...jsem v Mnichově a v neděli nenajdu jedinej obchod otevřenej :-/

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,na South Street si uzijete,to je jediny pekny a zabavny misto z Philly.Docela me to pobavilo,ja byla na mesto natesena stejne jako ty,prece jenom pisou,ze Philly je ctvrty nejvetsi mesto v USA,a mela jsem uplne stejny pocity.Vsude prazdno,ulice vylidnene,nuda strasna a depka z mesta do toho.Za dva mesice jsem se stehovala do New Yorku.Snad to pro tebe bude snesitelnejsi.Iva

    OdpovědětVymazat
  6. No já nevím....já bydlím v centru Philly a vylidněné to tady opravdu není ani o 22hodině kdy chodím nejraději nakupovat...Philly nemůžete srovnávat s NY nebo LA či Miami to jsou přece turistická místa...to máte jako Ostravu a Prahu...Philly je jedno z nejstarších měst usaa hlavně je to město fabrik, tak jak říkám tohle je Ostrava a NY je Praha....já sem zklamaná celkově Amerikou...ale zatím, věřím, že čím člověk více pozná lidí tím více si to užije a ani moc nezáleží na tom kde jste ale koho potkáte...začínám mít Philly ráda.pač tady mrtě ušetřím za hadry, protože je to tu předražené a není tu Primark vid Miško :-) takže ušetříme a pak si budem cestovat, to je lepší než mít kabelku od Prady a plavečky Guess...samozřejmě jak pro koho...a my si to s Miškou teďka užijem, zajdem na Jágra...zakalíme o víkendu v Českém stylu....já třeba osobně daleko víc upředňostňuju Londýn a Prahu...perfektní doprava, mrtě lidí, dlouho otevřeno, Kebab žrádlo na každým rohu :-) Primark nebo New Yorker a dá se dojít i pěšky občas :-) tady v americe????ani náhodou jedna ulice v NY mi příjde jako celej Václavák s Karlákem dohromady :D a v Philly se člověk musí i občas ohlížet,pač buď Vám na záda dejchá nějaký bezďák nebo opilej student z Penn,,,nevím jak je to na Západním pobřeží,ale mě příjde že je tady všude bordel, všude odpadky, smrad, vlhko,horko....NY miluju,ale bordel je tam teda pořádnej...v Philly taky a mrtě..dnes jsem u nemocnice překračovala vlasy a kuřecí hlavu...chuťovka :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Janca -> presne, take mi to prijde takove ponure - z Lnd jsem byla zvykla na hafec lidi na ulicich, vsechny obchody so/ne otevreno (aspon do 7/8pm) - ale tady jsem v nedeli videla mrize na kazdem druhem obchodu, docela dost bezdomovcu, ktere proste se nestydi prijit a osobne si i o prachy rict (ty v Lnd aspon sedeli na zemi a neotravovali).

    Anonym (bohuzel nevim jmeno :) )
    Urcite se to zlepsi - zacatky jsou nejtezsi, nez se zabehnes u rodiny a nez si privyknes.
    Ja mam to stesti, ze jsem od malicka kvuli sportu furt musela cestovat - prakticky to znamenalo, ze jsem treba travila mesic v Norsku, pak byla na 4dny doma, pak zas na 14dni nekam jela a tak to bylo celou zimu. Takze ja jsem zvykla byt od rodiny dal uz od detstvi, tak mozna proto to neni tak krizove.
    Sice ja fakt, ze kdyz jsem byla v UK, tak od nejakeho druheho mesice jsem kazdnym dnem odpocitavala dny do Vanoc, kdy pojedu domu a pak kdyz jsem tam byla, tak jsem fakt myslela, ze v UK necham vsechna veci a uz tam neodjedu, ale pak po pul roce mi prestala byt anglie cizi zeme. Fakt uz mi vse prislo normalni - proste druhy domov. Tady mi prijde, ze si me telo mysli, ze jsem opet v UK, takze zatim neprotestuje :)

    Iva: Ja tu to rok urco vydrzim. Mam super rodinku a uplne v pohode schedule - pracuji 2hod rano (6:20 - 8:30) a 3 odpolko/vecer (4pm-7pm) a to je vse. Vikendy volne, auto relativne porad k dispozici, takze to tu mam fakt flakarnu a ve Wayne se pres ten tyden da take zabavit. Proste Srarbucks, kino, TJ Maxx, par hospudek - neni to takovy konec sveta. (kdyby si me ty dve mladsi deti tolik nervaly, tak by to bylo uplne idealni.
    Strasne bych si prala zkusit ten druhy rok - dostat se do NYC, ale nevim, jak je velka sance, ze by se me vybrala rodinka zrovna tam. Myslim, ze pak musis vybrat rodinku do 14dnu :/

    Monča--> jj s tou Ostravou a Prahou jsi to vystihla dobre. To prirovnani je takrka idealni. Ty voe- ale to ze tu neni nic podobneho Primarku, to me fakt vytaci. S tim jsem vubec nepocitala a ted me ty kalhotyk za libru a pul co jsem nechala doma, ze si jich tu za dolar nakoupim, dost chybi :D

    OdpovědětVymazat