čtvrtek 6. října 2011

Víkend - Philly + Ridley Creek State Park + Cluster Meeting

     Minulý vikend mi začal pátečním večerem. S Martinou ( Italka ) jsme se tak nějak dohadovaly, že zkusíme zajít do místního kaféčka ma vlakové stanici Wayne, kde by každý pátek měla být živá hudba. Problém s Martinou je však ten, že jí je 20 a tudíž tu nesmí pozřít alkoholické nápoje. Potřebovala ještě něco pokoupit v Kmart - její host otec měl narozeniny a já jelikož si chtěla dát pivko a Mrtina má od své host rodiny zakázano kohokoli kromě jí a dětí vozit v autě, tak se nějak usoudilo, že se vydá pěšky. Celé i s nákupem nám to zabralo asi hodinu a do kaféčka se dostalo v 9:05 a tam nám bylo oznámeno, že živá hudba končí v 9:00 :(. No nic, po té cestě i když deštivé jsme měly žízeň, tak se aspoň sedlo na džus, Martina Colu - (přišla jsem na to, že ani to pivko tam nemají). Pak jsme přešly do takové relativně busy hospůdky, kde jsem si nakonec objednala Cidera (jablečné pivo) a Martina do sebe klopila další colu. Neodolalo se a na sherovačku jsme si daly pizzu. Sice velikostí nebyla nic moc, ale chuť to vynahradila a stejně, obě dvě jsme byly po večeři, takže nás to spíše jen dobře dosytilo. Martina mi začala vyprávět, že se rozhodla pro rematch. Její rodina je fakt příšerná. V podstatě nerespektují její volný čas. Většinou musí pracovat jak soboty, tak neděle pár hodin. Takže se stává, že nemá ani jeden den v týdnu volno. Jak už jsem se zmínila, nemůže nikoho kromě jí a dětí vozit v autě a ještě ke všemu musí platit teď nevím, jestli 10dolarů týdně nebo měsíčně, za soukromé používání auta. No a teď když jí začala škola, tak jí rodina oznámila, že to auto take používat nesmí a musí jezdit vlakem (8dolaru zpáteční jízdenka). Na vlak to může mít 15min a jelikož to má večerní kurzy, tak se vrací buď kolem čtvrt na 10, pokud stihá vlak v 9:08 (kurz jí končí v 9:00) nebo až o půl hodiny později, když by vlak nestihla. Takže návrat domů při lampách, které fakt skoro nesvítí není rozhodně příjemný. V au-pair programu je zmíněno, že rodina musí přispívat na bebzín, když jede au-par do školy, jenže když Martina musí jezdit vlakem, tak by měla rodina přispívat na vlak. Takže když se prý na to host rodiny ptala, tak jí řekli, že tedy nemusí platit těch 10dolarů za soukromé používání auta, ale že prý jí nadále nebudou platit gym. Takže je prostě s toho celá špatná.
     V sobotu jsem se sama vydala do Philly a chtěla si v klidu projít takové ty nejvíc nákupní ulice. V podstatě jsou to ve Phille dvě nebo tři. No prostě jak už jsem se zmiňovala před tím, Philla mě nějak moc nenadchla. Joo sice jsem objevila GAP outlet a Zaru, ale prostě žádná velká průtrž to není a město na mě působí ponuře smutně. Na jedné z ulic jsem narazila na Fall Festival, který tam probíhal, tak jsem si to tam prošla. Prostě tam byly dýně, různé stánky s ručně vyráběnýma šperkama, obrazy, hodně jídla, muzika - bylo krásně, sice trochu zima, ale libilo se mi tam. Nakonec jsem si chtěla zajít na South Street, kde jsem si to představovala něco jako Comden Town v Londýně. No ve dvě hodiny odpoledne tam bylo dost liduprázdno, jen tam byl docela rozsáhlý blešák, tak jsem se aspoň kochala těma sarapatičkama a někdy nechápala, že by si to někdo kdy koupil. Tak nějak jsem to pak zatočila k nejbližšímu vlaku na Market Street, dala si tam pozdní oběd a před pátou vyrazila zpět. Strašně se ochladilo a já hrozně promrzla a začala se trochu projevovat i rýmička, takže po návratu jsem si udělala čajíček a vlezla pod vařící sprchu. Večer byl strávený u TV a PC. -->  Joo tohle se mi vlastně stalo. HM mi vždycky pujčuje její měsíčenku na vlak, ale tento týden mi říkala, že jede v neděli na baseballovy zapas Phillies a že bude tedy v ten den kartu potřebovat. Jak jsem tak chodila v sobotu po Phille, tak  prostě strašně moc lidí mělo dresy a trička právě Phillies a mě to začalo šrotovat v hlavě, že asi zápas bude dnes a já trubka špatně rozuměla a HM nebude mit kartu na vlak. Takže jsem jí hned psala, jak to je, ale naštěstí byl zápas jak v so tak ne a ona šla na ten nedělní. (v sobotu Philles vyhráli, v neděli prohráli). Dost se mi ulevilo, že jsem jí nezpůsobila trable. Tedy respektyvě bych jí musela zaplatit vlak :).
      Neděle byla strašně nabitá. S pár au-pair z okolí jsme se dohodly, že si zajdeme na pořádnou americkou snídani do Minellas Diner. U mě to vyhrály pancakes s javorovým syrupem a plátky slaniny. Byla jsem dost překvalená, že když jsem si objednala čaj, tak to byl černý s plátkem čerstvého citronu, jak to známe u nás. Příjde mi, že tady se černý čaj skoro vůbec nepije, natož pak ještě s čerstvým citronem. Najedly jsme se uplně parádně a do cluster meetingu zbývalo ještě hafec času. Venku bylo 10 stupňů celsia a ještě do toho občas zapršelo, takže žádné teplo. Rozmýšelo se mezi kinem a nedalekým parkem. I když počasí na to zrovna nebylo, zvítězila možnost parku. Strašně se mi zalíbila budova - která byla něco jako hlavní office, která v tom počasí působil tak nějak ponuře, ale přesto mile. Já bych si tam dokonce dokázala  představit mít i svatbu :).
     Furt zbýval ještě nějaký čas, tak se na chvíli zajelo do Targetu a posedělo ve Starbucksu a po docela dlouhém hledání farmy, kde byl náš cluster meeting se sešlo s holčininama z okolí. Mohlo nás být kolem 20ti. První aktivita pro nás přichystaná bylo, že nás naložili na valník za traktor a dovezli na dýňové pole, kde jsme si každá mohla vybrat dýni, jakou jsme chtěly. Pak se jelo nazpět a já si najivně myslela,že budeme vyřezávat obličeje, ale na programu byl už jen snack a povídání. Neříkám, že to bylo špatné, ale přišlo mi to takové neslané-nemastné. Řekla bych, že zima způsobila, že se nenastartovala, taková ta pravá povídací nálada.  Martina oznamila Lori (naše koordinátorka, že chce do rematch a prý tedy na konci měsice se tam dostane). Docela jsem se těšila, až se tak nějak naše skupinka zvedne a půjdeme si zatopit do auta. Domů jsem se celá promrzlá a s celou dýní, která teď stojí před barákem, dostala kolem osmé a opět následovala vařící sprcha, abych rozmrzla.

Fotofrafie

  S Martinou na pizze, pivku?? - cole
Martina a naše pizza
Fall Festival Philadelphia
Fall festiva - Philadelphia
Fall festival - Philadelphia
 Tuhle ceduli jsem našla na jedné z ulic při návratu z South Street směrem na Market Street
 Americká snídaně
Ridley Creek State Park - hlavné office parku - místo mé budoucí svatby :DD
Ridley Creek State Park
Ridley Creek State Park
Ridley Creek State Park
 Farma, kde se konal cluster meeting
 Au-pair na dýńovém poli
Moje dýně :D
Snack Time
Snack Time

4 komentáře:

  1. Na halloween už se strašně těšim :-) Pěkná dýně

    OdpovědětVymazat
  2. Chudak Martina.. nektery rodiny jsou holt zvlastni! Ja treba chapu, ze rodina nechce, aby aupair nekoho vozila, protoze ostatni rodiny si reknou, ze jejich aupair auto nepotrebuje, protoze ji nekdo bude vozit (a tak nemusi platit za nove auto, prip jen za pojisteni, atd.)... ale ten benzin za skolu nebo jizdenka na vlak. Ne, ze rodina prispiva na cestu do skoly... ale rodina je povinna platit za cestu do skoly, at se jezdi vlakem/autem. Jedine, kdyz letis letadlem na nejakej ten vikendovej kurz, tak to neplati :)
    Jako kdyby je zabilo tohle zaplatit! Vydelavaji si Xkrat vic nez aupair a delaji ze sebe chudinky. A jeste nakej pronajem auta??? WTF!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Ja nechapu, o co nekterym tem rodinam jde. Ted nedavno jsem se nahodou octila na nejake "babycenter" strance :D a tam si prave nekolik maminek, co maji au-pair, stezovalo, ze nektere jine rodiny zakazuji au-pairkam ridit auto. Ze je to nespravedlive za prve vuci au-pairce samotne, za druhe vuci ostatnim au-pairs (protoze ty vetsinou skonci tak, ze ty druhe vsude vozi) a tim padem i k ostatnim host rodinam, jelikoz to hradi oni. Nekteri lidi to maji proste v hlave v poradku, nekteri ne :)

    OdpovědětVymazat
  4. JJ -> je fakt chudak, na jednu stranu mi je lito, ze odjizdi, pac se vidime skoro denne rano - vzdycky ja nebo ona koupi kaficko a jedeme na chvili k nam a pak treba jedeme do TJ Maxx nebo proste jen na prochazku, ale zas na druhou stranu ji preji, at si najde normalni rodinku, kde bude stastna, i kdyz by to melo byt na druhe strane statu. (coz ona by i chtela - tedy bud by chtela zustat primo tady u nas nebo tedy zapadni pobrezi)

    Na halloween se taky tesim - konecne uvidim, jak se to tu slavi. Deti uz maji nejaky ten patek vybrany kostym a porad se me ptaji, jaky kostym budu mit ja :) - no nevim, asi budu shanet na posledni chvili. Co vy holky, co tu jste - budete si kupovat nejaky kostym nebo uz mate neco vybraneho?? :)

    OdpovědětVymazat