pondělí 26. března 2012

St. Patrick's weekend - 17.3. - 18.3.

     Tak jo, musím se tady na to vrhnout a napsat pár řádků k minulému víkendu, kdy se tu v USA slavil St. Patrick's day. Na nějaké poledne jsem byla domluvena s Jiřkou (Češka - Atlantic City), že jí vyzvednu ve Philly, projdeme pár obchodů a večer nás čekala St. Patrick's party v domě Pájiných host rodičů. Ty jí dovolili pozvat si koho chce. Takže jsem to byla já, Gabča - SVK a Jiřka .. ta tedy měla spát původně u mě, protože šla v neděli na Flyers, ale jak se to sešlo se stejným termínem jak párty, tak jsem se všichni nasáčkovaly k Páje do pokoje.
    Napařila jsem si na sebe zelenou mikinu, od host rodičů dostala Phillies (baseballový team Philadelphie) zelenou kšiltovku a vyrazila do Philly. Host rodiče mě varovali, ať se nedivím, ale St. Patrick's day tu v podstatě znamená chlastání a chlastání a nic jiného. Tak ať si prý dávám pozor, že se to bude na ulicích hemžit samými při opilci. To už jsem ostatně poznala ve vlaku.. 3/4 spolu cestujících byla v náladě. Průvodčí rezignoval na lístky, takže lidé měli cestu i grátis.
    Ve Phille jsme s Jiřkou prochodily pár obchodů...ona si něco nakoupila, já se pochlapila a udržela se a nekoupila nic. :). Na Market Street Station  se dal pozdní oběd. Market Street Station, je vlaková stanice a mall spojený dohromady. Já tam už před nedávnem našla v sekci Food Court  zastrčený pizza stánek, kde dostanete dva docela velké plátky cheese pizzy a large drink za $3,20. Což je hodně dobré, páč když si jdete v těhlech stancích něco dát, tak to většinou výjde na $7 a více. Když mám tedy cestu kolem a skočí na mě hlad, tak to tu většinou vyhraje :). Člověk se v pohodě nají a ještě ani tolik neutratí.
   Cestou nazpět nás opět doprovázela skupinka opilých, ale už né tak početná jako při cestě do města, takže se za vlak normálně platilo. Cesta, která normálně trvá 35min nám zabrala hodinu deset. Bylo nějaká nedorozumění na trati. Dojeli jsme do zastávky, kdy za další dvě jsme měly s Jiřkou vystupovat, ale na stejné koleji byl vlak od Amtraku a mi museli dvě zastávky zpět a přesedlat na jinou kolej a tak se nabralo výrazné zpoždění. Páje jsem slibovala, že dorazíme určitě do 6AM, ale bohužel to se přestalo stíhat. Párty začínala už nějak kolem 4PM. 
     S Jiřkou jsme šly k nám, tak se převlékly a vydaly se za Pájou. Host rodičové mě ještě vybavili tácem plný cookies, že prý na takové párty se vždycky něco nosí. Já se ptala Páji, ta říkala, ať nic neberu, ale když už jsem to měla v ruce a oni to koupili, tak to doma nenechám, že?
     Na párty se sešlo asi 40lidí. Některé jsem už znala z vánoční párty, některé tváře byly pro mě nové. Docela jsem uspěla s outfitem:). Měla jsem zelené šaty a zelenou paruku a hodně lidí mě chválilo nebo si dělalo fotky :). Na té párty byla možnost mít i zelenou Margarinu, u které jsem já zůstala celý večer. Tedy večer...s Jiřkou jsme dorazily před sedmou a párty se účastnily tak do půl jedenácté. Pak tak na nás všechny i s Pájou dolehla únava a tak se rozhodlo jít koukat na film. Gabča měla tu smůlu, že jí rodina požádala zrovna ten večer o babysitting, kde měla původně končit v 9pm, ale bohužel to nevyšlo a dorazila až v podstatě v době, kdy jsme se rozhodly jít koukat. Takže ona měla z párty maximálně to, že si načepovala Margaritu a šla s námi koukat. Jinak tam bylo hromady dobrého jídla, pití,,,no člověk si fakt mohl dopřát. Mě to tu na té Americe úplně fascinuje...oni tak nějak nic neřeší, tři hodiny před nějakou párty začnou připravovat věci...od toho že se jde teprve nakoupit a vždycky to stihnou připravit do skoro dokonalosti. Dobrého jídla a pití je vždy dostatek.
     Další ráno se stávalo na budík, protože já s Gabčou měla od dvanácti ve Philadelphii v Chinatown cluster meeting a Jiřka pak od 2pm hokej. Co se týče cluster meetingu, tak jsem od něho moc neočekávala, protože  něco podobného byl můj první, ale jen v Hard Rock Cafe a celé to bylo o tom, že nás nechali asi hodinu čekat venku, pak rychle nahnali dovnitř, rychle objednat, najíst a vypadnout, takže člověk neměl příležitost ani nikoho moc poznat. Naštěstí tady to bylo o něco lepší, ale stejně ..žádný zázrak. Tady bylo dobré, že se nemuselo čekat venku, ale mohlo se jít rovnou sednout ke stolu a trvalo asi 3/4hod než začali servírovat jídlo, takže člověk měl čas si trochu pokecat. Byl to velký cluster meeting, asi 5ti clusteru dohromady, ale přesně to dopadlo tak, že každý cluster si sedal k sobě a v podstatě se bavil jen s těmi svými. Bylo hezké potkat Galinu, Rusku, která se mnou chodila do školy a od konce prosinec jsme se nevidely. Docela jsem si padly do oka a ona byla jedna z těch, co jsem kecala nejvíce. Prohodilo se tedy pár vět, s tím, že pokecáme později, ale já ji hledala při odchodu a nenašla. Tak snad ještě někdy příště :).
    Docela jsem čekala, jaká bude Macarena -SPA, nová au-pair po Veronice - SWE, se kterou jsem se hodně kamarádila. Jenže ta si už našla španělsky mluvící osazenstvo našeho clusteru a jak to tak vypadá, tak se bude družit s nimi a druhou Veronicu v ní rozhodně nenajdu. Pak je tu ještě Nicol, nová au-pair po Lise. Ta je Rakušanka, takže bylo docela jasné, že se zase spojí s německy mluvící družinou, ale uvidíme. Ona musí u své host rodinky mluvit německy a Lisa právě hodně vyhledávala nás, s kým by si pokecala anglicky, aby se tu aspoň něco naučila. Tak uvidíme, třeba se ještě někdy ozve.
    Čínská kuchyně u mě patří k nejoblíbenějším, takže co se týče jídla tak jsem byla nad míru spokojená. Najedla jsem se dosytosti a pochutnala si velice. Menu se nám skládalo z 5chodů, takže člověk u toho posledního opravdu už mlel z posledního. Jako poslední se dostal nakrájený pomeranč s takovým tím přáníčkem. Čekala jsem nějakou moudrost do budoucnosti, ale vylezlo ne mě "you look ptetty" ..takže žádné moc velké ponaučení :D :D.
     Kolem druhé se to mohlo zakonči a s Gabčou a ještě jednou Němkou (nepamatuji si jméno). Gabča s ní byla na orientation na pokoji se vyrazilo na chvíli do centra. Holky Phillu ještě moc nepoznají, tak jsem se jim snažila ukázat, kde se tu asi tak nejlépe nakupuje. No, taky z toho nebyly nějak odvařené,asi jako já na začátku, ale taková Philla prostě je. Já jim ale říkám, že až si to pak ještě pár x nachodí sami, tak určitě najdou obchody, kde budou spokojené a vždycky si něco vyberou. Já tentokrát neodolala a trochu něco nakoupila. Došly mi světlé silonky, takže jsem v Burlingtonu (další obchod jako TJ Maxx, Ross - prostě značkové věci za levno) zkusila silonky od Calvin Klein za $3,99. Tak uvidíme, jestli Calvin něco vydrží :). Pak jsem si koupila ještě jedny dost crazy legíny. Vůbec nevím, jestli je vůbec někdy vytáhnu, ale za $4.50 nebo kolik mi stáli mi to vůbec vadit nebude, když na ně nenajdu odvahu. Odpoledne mi pak ještě volá Jiřka, že neuvěřím co se stalo. Prý jí změnili čas začátku zápasu na 12:30pm, takže zápas nestihla. Byla z toho celá chudák hotová. Nebylo to vůbec kvůli penězům, ale ona se na hokej strašně těšila, takže jí bylo hrozně líto, že to takhle dopadlo. V průběhu týdne jsem si s ní volala a říkala mi, že sice od nich dostala email, o změne začátku zápasu, ale v 9:30pm den předem. Tedy, když byla ta párty takže emaily už nekontrolovala. Každopádně ona si koupila nový lístek (vyšel jí jen na nějakých $40) na nacházející neděli, tak snad jí to tentokrát vyjde.
     Já a Gabča se rozloučila s tou Němkou a něco po páté chytly zpět do Wayne. Příjdu domů, říkám rodině story o Jiřce a hokeji a dovalí Pája, že prý ze včerejška zbylo ještě hafec jídla, takže Cindy (její HM) pozvala ještě pár lidí, aby se to dojedlo, tak jestli nechci jít. Takže jsem se zas s mými host rodiči rozloučila a jela se přežrat :). Ještě zbyla i Margarita...takže se zapla mašinka a kromě dojídání jídla se i dopíjelo pití :). Já pak s vidinou toho, že musím další den v 6am vstávat, jsem poprosila v 9:30PM Páju, ať mě hodí domů.
     Vím, příspěvek nijak zajímavý není. Nic zvláštního se nedělo, ale já mělo v podstatě pořád co dělat, takže jsem se nenudila a mohu to shrnout, jako dost v pohodě víkend.

Pár fotek:
Můj kostým na St. Patrick's Party
---------------
Cluster Meeting v Chinatown - Phila



Mě chutnalo...to popřít nemohu.
 Helena - GER (jedna z mála Němek, která se baví a nedrží se své skupinky. Asi si jí už nepamatujete, ale ona se mnou kdysi byla na víkendovém kurzu v Baltimore. Škoda, že od sebe bydlíme docela daleko (asi hodinu), takže se v podstatě skoro vůbec nevidíme. + Gabča a Já.
 Trocha z našeho claustru, co se sešla. Může nás být kolem 30ti a dorazilo 10kusů :)
Tohle je výsledek mého příníčka :).
a tady nakonec moje lehce "crazy" legíny..fakt nevím, jestli je použiji jinám než na maškarní :)

5 komentářů:

  1. Tak teda musim uznat,že tvoje rodinka musí být bezva. Že se starají i za tebe,abys někam nepřišla s prázdnou:-)
    Jinak ty nudle vyadak báječně,hnedka bych je snědla.
    A ty legíny... kdybys tam nenapsala,že to jsou legíny,tak si myslim,že to jsou normální rifle:-)

    Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. moji host rodicove jsou super, nebyt autistickeho kluka, tak tu fakt zustanu o rok dyl. S nima ale ne. To je o nervy. Dnes byl cele rano zas hrozny a uplne jsem si uvedomila, ze jsem rada, ze pojedu po roce domu.

      Vymazat
  2. jojo, taky jsem si myslela ze jsou to rifle :D ale az jsem se zakoukala na opasek, tak mi to nejak docvaklo:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. oni na sobe vypadaji tak nejak zvlastne...prave rozpoznas, ze jsou to leginy a prave nevim, jestli se mi to libi nebo ne :)
      ale jo, treba je nekdy vytahnu :)

      Vymazat
  3. Moc hezký fotky a i to jídlo vypadá lákavě.

    OdpovědětVymazat