středa 16. května 2012

Jak tak plynuly uplynulé víkendy :)

     Tak jo, jdu na to a zkusím zhodnotit těch pár víkendů, které jsem tu zanedbala. Když nad tím tak přemýšlím, tak už jsem se nezmínila ani o víkendu, kdy byl sraz česko-slovenských au-pair v NYC a to už je sakra dlouho.
     Co si tak pamatuji, tak v sobotu, den před plánovaným srazem, jsme si já, Gabča, Pája a Barča (Slovenka, asi půl hoďky vzdálené od nás) objednaly Ukrajinku, které přišla k Páje do baráku a všechny nás postupně trochu přistřhla. Všichni jsme to už potřebovaly jak sůl. Já jsem chtěla trošičku změnu a kromě asi 8cm konečků, které byly potřeba kuchnout jsem si nechala šmiknout ofinu. Je s ní trochu víc práce než ji nemít a chvíli mi trvalo, než si sedla a na začátku si dělala co chtěla, ale teď už většinou poslouchá. Ukrajinka si účtuje 40USD za střih a styling. Nevím, jestli je to dobrá cena nebo ne, ale všichni mi říkají, že když se jde někam do salonu, tak tam nechá 100+ (omytí hlavy, střih, styling), takže 40USD + tips (každá jsme dala 5USD) mi přišlo dost v pohodě.
      Den na to byl už ten dlouho do předu plánovaný sraz. Poctiví čtenáři různých blogů už asi pár článků přečetli, takže já nemůžu být ničím víc originální a budu ve směs opakovat, co už bylo řečeno na ostatních blozích. Kvůli hrátkám počasí se musel zrušit původně plánovaný piknik v Central Parku a zašlo se do Cafe Prague na nějaké 19th St a 5th Ave. Holek se nás sešlo asi 11 a každý si dala něco do nosu. Někdo si dal jen dezertík a někdo pořádnou porci svíčkové nebo gulášku. Já si dala svíčkovou a zapíjela to Plzničkou. Musím říct, že jsem byla ze svíčkové příjemně překvapena. Neříkám, že byla nejlepší pod sluncem, ale na to, že to vařil nějaký Mexikánec, tak to klobouk dolů. Za tu by se nemusela stydět kde jaká česká hospoda. Jinak cena O,5l Plzně za $3,50 bylo nejlevnější pivko, které jsem tu za dobu mého pobytu měla. Jediné, čím by se mohl sortiment v Cafe Prague rozšířit, tak by byla Kofola. Ježiš, pro točenou Kofolu bych teď asi i zabila :D.
      Následující víkendy byly vesměs o tom zabít nudu ve Philadelphii, většinou s Gabčou. Ve Wayne se toho o víkendu fakt moc dělat nedá. Možná jen, když je hezky, tak sbalit deku a jít se někam slunit, číst a krmit:). Jiná zábava se tu fakt nenajde. Kromě tedy pár cest do Philly jsme se pak ještě stavovaly v čas zápasů Flyers v Great American Pubu a přidávaly se k tamním fanouškům. Flyers nám už ale z play-off vypadly, takže víc zápasů už bohužel neshlídneme. A já jim fakt věřila, klukům jedněm ušatým. 
     Pamatuji si, že tak čtrnáct dní na zpět byla jedna neděle, která počasově fakt vyšla a vydalo se na piknik k Marshall Creek. Bylo to pro mě hodně odpočinkové odpoledne...rybník, kde se proháněli loďky, windsurfy, na břehu postávali rybáři a na druhé straně se proháněli koníci. Prostě idilka. Zavřela jsem na chvíli oči a opravdu se mi povedlo na chvíli úplně vypnout. I těch 5min, kdy člověk zapomene na realitu mi vždycky strastně pomůže.
     Co si pamatuji, tak minulou sobotu jsem s Mončou z Philly vyrazila do Atlantic City. Ona jede domů na státnice a tak potřebovala dokoupit ještě nějaké dárky pro rodinu. Já si samo také něco málo pokoupila a mohlo se zas vyrazit nazpět. S Mončou se po čase zas pořádně pokecalo. No nemá to tu jednoduché. S host rodinou to nemá zrovna růžové a chlapi jí také pořád zlobí.
      V konečné řadě písnu pár vět o tomto uplynulém víkendu, který se maximálně vydařil a já mohu říct, že jsem si po dlouhé době hodně ..hodně odfrkla. Moje host rodinka jela do své chaty u jezera u kanadských hranic. Byla jsem také zvána, ale při představě, že by mě konečně nevzbudily děti v 7:30am ráno jak o sobotě, tak neděli, mi nějak přišla lepší volba. Rodina mi i sama nabídla, že si klidně mohu pozvat lidi a udělat si párty. (Jen tedy poznamenali "dont go crazy!). Host otec mi nabouchl lednici pivkami, že ty se klidně mohou vypít. Já toho tedy využila, pokoupilo se ještě nějaké víno, připravilo jídlo a pozvalo pár lidiček. Tak nějak v průběhu večera se u nás vystřídali Pája, Gabča, Maya - Bosna, Martin - SVK, Marťa SVK - ( jeho přítelkyně) a Mario - LIB. Holky, až na Marťu u mě i přespaly.
     Další den na nás po dlouhé době vykouklo sluníčko a teploty se také začaly šplhat dost vysoko. Už nějakou dobu jsme si říkali, že by se mohlo jít na koně a tak se nakonec také uskutečnilo. Byl to fakt jeden z nej nápadů, za poslední dobu. Vůbec jsem nevěděla co nás čeká, jelikož já seděla na koni naposledy asi před 15ti lety a Maya a Mario vůbec. Ale byla to naprostá pohoda...vybrali jsme si hodinovou projíždˇku. Přece jsme jen nevěděli, co očekávat. Vypadalo to asi tak, že nám dali stupínek, vylezlo se do sedala..dále vysvětli asi třemi větami, jak na ovládání koně s jelo se. Vysvětlování spočívalo asi v tomhle...pokud chceš zatočit doprava, obě "myslím, že se tomu říká otěže" točíš doprava, pokud chceš doleva, tak přesně obráceně a pokud chceš, aby se kůň rozjel, tak ho musíš kopnout :). Toď vše a mohlo se vyrazit. Byla jsme skupinka 5ti lidí. (Měli dorazit i Martin s Marťou - SVK, ale ztratili se a bez GPS byli nahraní).
     Měli jsme jednoho vedoucího v předu, kterého jsme následovali a jednoho v zadu, který to jistil. Výjížďka byla naprostý luxus. Šlo se po loukách, v lese, do kopce z kopce, po betonu a dokonce i se brodili řekou. Koníci ve směs poslouchali, jen ončas si usmysleli, že se třeba nadlábnout trávy a tak bez očekávání se zasekli a jakékoli kopání bylo marné :). Já toho mého (jmenoval se Big Red) občas mátla tím kam jsem chtěla zatočit..páč moje pravá a levá strana je fakt bordel. Než si uvědomím, kde to pravo je, tak jsou většnou Vánoce :). Jo, jak je  to přísloví..... že na svět je nejlepší pohled z koňského hřbetu, tak na tom asi něco bude. Opět se ve mě probudil takový krásný relaxující pocit, kdy člověk mohl zapomenou na všechny boje s dětičkami, kterými musí denně procházet. Hodina uplynula jak voda a všichni jsme byly názoru, že příště si zaplatíme hodiny dvě. Tedy ona je možnost i celého víkendu, který by mě strašně lákal, ale bylo vidět, že pán majitel, jinak úplně v pohodě chlápek, nám moc nedůvěřoval. Tedy asi ví proč..jde právě o to, že se někam jede. První den - dvě hodiny, je oběd, pak další tři hodiny do nějakého campu, kde je večeře a přespání, ráno se probudí, snídaně a celá štreka - nějakých 5hod se jede v kuse zpět a povídal, že jak nejsme zvyklí, že nás bude strašně bolet zadek a že by pak nevěděl co s námi, kdyby jsme začali stávkovat :). Doporučil nám, že dělají i jednodenní tripy s obědem, tak že si když tak máme prvně zkusit to, pokud máme zájem o celý víkend, aby jsme věděli, že na to máme nebo nemáme. Problém s víkendovým tripem je jen ten, že se musí dát dohromady skupina min. 10ti lidí a to nevím, jestli by jsme stejně byli schopni. Páč Maya už i říkala, že pro ní je 250USD +tips, co za to chtějí hodně. Je au-pair jak já, takže člověk, kdyby chtěl, tak to dá určitě za měsíc dohromady, ale ona by třeba z finančních důvodů do toho nešla, takže nevím, kde ty lidi sebrat. Snad se ještě někdy vyrazí, aspoň na dvou hodinovou projížďku nebo na tu projížďku s obědem. Být na mě, tak do toho jdu klidně hned příští víkend.
    Po konícíh se dorazilo domů a zbyla mi tu už jen Pája a Gabča. Mario měl své plány a Maya musela pracovat. Koukli jsme na film na naší super velké TV v obýváku a všem nám vyhládlo. Všichni jsme se shodli na tom, že by se nepohrdlo čínou. Našli jsme si nejbližší možnou, která byla v Paoli (asi 5mil od nás). Chtěli jsme normálně restauraci, ale nakonec na nás vykouklo jen take-out bistro. Sbalili jsme si to a udělali si pěknou večeři u nás na zahradě. Holky začaly popíjet vínko, ale mě ještě nějak úplně nepřešel bolehlav ze dne předem, takže jsem si byla o vodě. Udělala se pohoda, koukalo se na filmy a holky přenocovaly do neděle.
     Další ráno na nás opět vykouklo krásné počasí a nemohlo se jinak než vyrazit na pláž. Rozhodlo se vyjet do Sea Isle City - NJ.  Já nemám dovoleno řídit tak daleko, takže jsme to museli trochu pokombinovat a Pája musela vzít své auto. Při cestě se stavilo v Applebees na oběd. Moje poprvé a hodnotím to kladně. Neodolalo se a měla jsem nějakou nostalgickou anglickou chvilku a vyhrály to Fish and Chips s tunou vinegaru (octa) :). Och, jak mi ta možnost vinegaru ke hranolkám v každé restauraci schází.
   Na pláži bylo až docela nepříjemně větrno, ale nenechali jsme se zahnat a nějaké dvě a půl hoďky tam pobyli, s tím, že jsem to tam regulérně na chvilku i zařízla. Písek jsem měla, respektyve i po asi pátem osprchování ještě mám všude. Z uší ho už asi v životě nevyklepu :).
    Jako poslední jsme si udělali mini piknik na lavičce před zavřenou cukrárnou v Sea Isle City. Na pláži to fakt nešlo, páč by jsme vše měli s příchutí písku. Pak už nám jen zbylo, vydat se na dvou hodinou cestu zpět a kolem 7pm se mohlo říct dobrej našemu slavnému Wayne. Byla jsem úplně, ale úplně příjemně vyřízená ze super víkendu. Jeden z nejlepších za poslední dobu.
     Začínám tu mít totiž ten problém, že mi přijde, že už jsem tu toho hodně prochodila, podnikla a v podstatě se dost zmenšuje okruh toho co o víkendu bez auta dělat. Sice mám ten free vlak do Philly, ale tam už po skoro devíti měsících také není co. No nic...doufám, že budu mít v bližší době pár podobných víkendů, páč to bylo fakt super.

     Vím, bylo to dnes trochu delší, ale jak nebyl ten počítač, tak to teď musím takhle dohánět. Doufám, že jsem vás až zas tak úplně neunudila k smrti a přeji všem dobrou noc/hezké ráno, odpoledne popřípadě večír :).

Fotky:
NYC česko-slovensý spich
 Svíčková - 3ks masa. To by se v ČR asi horko těžko našlo :).
Knedle ale lepší než od maminky, páč mi je z pohodlnosti domů kupujeme a ty kupované papundekly já fakt nemusím, ale tyhle si byly!! :)
Závěrečné photo všech po hromadě.
.....................
Philly
 Procházka po Philly - South Street
 Comic Store na South Street
 Může mi někdo vysvětlit, jak se v tomhle chodí? :) - Obchod s botami na South Street
---------------------
Flyers Games in Great American Pub


................................
Marshall Creek


 ...............................
Koníci - The Red Buffalo Ranch


...............
Papkání - vyhrála to čínská kuchyně



Tyhle typické krabičky mi fakt připomnělo, že jsem v Americe. To se zná fakt jen z filmů.
.....................
Výlet Sea Isle City - NJ







8 komentářů:

  1. Miso,ty fotky jsou uplne uzasny,na cem jsi je delala,smim-li se zeptat?Picmonkey?:-)Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://pixlr.com/o-matic/

      Ty fotky jsem upravovala tady.:)

      Vymazat
  2. Wow,ted to teprve ctu,nejdrive vzdy mrknu na fotky,....$ 40 za strih a styling je docela drsna cena.$ 100 a plus,to uz jsou salony,kam vetsinou chodi Americanky,co na penize az tak nehledi.Tady jsou normalni kadernictvi,jako Hair Cuttery,apod.,kde udelaji to same,tedy umyti,sestrih,styling za $ 15-20.Opravdu.Myslim,ze vas Ukrajinka trochu s cenou "natahla".Ale ofina slusi:-)Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja jsem fakt nevedela, co je tu dobra cena a co ne. Prave, kdyz mi hodne holek rikalo, ze slo nekam do salonu a nechaly tam pres 100, (ze kdyby to chtely nabarvit, tak by to prislo na 250 :/ ) tak jsem si rikala, ze za 40 to bude jeste dobra cena :).

      Vymazat
  3. Tak prvne koukam na fotky, pak az ctu :D :) Miska to asi dela instragramem (nebo jak se to jmenuje) nebo se mylim ?
    O tom srazu v NY jsem uz cetla, ale porad se nemuzu nabazit tech fotek svickove a gulase..jak bych si dala :))
    Vikend podle popsani to muzel byt super, ja uz se tesim az tady bude poradne konecne trochu slunka a teplo abych mohlazase vyrazet k mori, tam si clovek vzdy odpocine a hlavne bez det :D
    Na koniky bych take sla, i kdyz jsem na nem sedela mozna tak davno jako ty :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, to pocasi je fakt hnuj. My to tu ted mame taky docela uz na depky. Vikend nam tedy nastesti vysel krasny, ale 14dni pred tim prselo v kuse a ted uz zase dalsi 3dny prsi. V noci byla takova bourka, ze jsem asi 2hod nespala.
      Ja mam bourky rada, ale tohle byl takovy hukot, ze te to fakt neustale budilo.

      Jinak ty fotky jsem upravovala tady: http://pixlr.com/o-matic/
      Instagram pouzivam vetsinou, ale ja blbka, jak se mi rozjel pocitac, tak jsem rychle chtela vsechny me fotky pretahnout na externi disk..a vymazala jsem si je z Iphonu a nazpet pak uz pretahnout nesly, takze jsem Instagram pouzit nemohla. Na internetu jsem pak objevila tuhle stranku, ktera nabizi jeste vic moznosti uprav nez samotny Instagram. Jak jsem mela zas po dlouho dobe pocitac, tak jsem prave nad tim stravila asi dve hodky a vubec mi to nevadilo :).

      Vymazat
    2. Jeee diky za tu stranku, ja jsem neco takoveho hledala a jsem hroznej antitalent na vsechny ty upravovaci programy a Iphone nemam, takze tohle zkusim,diky ;)
      Dneska se trochu udelalo lepe, tak jsme doted byli s malou venku a uz se zase zatahuje :/ na nic..
      Bourku mam hrozne rada, ale jednou tu byla takova hodne silna a vitr ze to bralo polenice a tak, ne moc se mi to nelibilo :D

      Vymazat
  4. Super ze si spat :-)
    Ty vogo...a tie kone! To by som ja asi nedala...ale radsej na tu plaz sa valat! Moja rodinka odchadza tiez na predlzeni vikend...sa neviem dockat!!!:-)

    OdpovědětVymazat