pátek 29. června 2012

Víkend 1 .. víkend 2 ( 16.6. - 17.6. // 23.6 - 24.6)

     Mám za sebou dva víkendy ve znamení šetření. Nějakou dobu jsem této činností uspěšně odolávála, ale pak když jsem si propočítala, že jsem za poslední měsíc ušetřila jen kilčo, tak jsem si fakt dala limit 50US na týden. Asi to tak úplně nevyšlo, ale zas jsem to o moc nepřetáhla. Můsím pomalu začít myslet nad zaplacením mého konečného cestování + mám před sebou ještě dva týdny dovolené. PS..jednu už příští týden.
      Problém však je, když nechcete moc utrácet, tak se toho až zas tolik nevymyslí, takže vás bohužel nemohu zahltit nějakou super akcí.
     Obě soboty jsem vyrazila do Philly na Rittenhouse Square. Je to takový zatravněný plac, který mi trochu připomíná londýnské parky. Právě soboty bývají okolo trhy s homemade jídlem převážně z "naší" philadelphské oblasti. Lidé si přinesou deky nebo i bez deky si jen tak sednou..lehnou... klábosejí, piknikují na trávě nebo lavičkách. Většinou jsou tam nějací artisti, kteří si snaží přividělat nějaký ten dolar, takže je to vše ještě umocněné nějakou tou muzikou. Ve Wayne nic takového nemáme. Sice je tam dost dětských parků, ale příjde mi, že ty převážně zejou prázdnotou a právě takové místo, kde by bylo více lidí, né jenom dětského věku, je právě až Phila. Já tedy sbalila ručník, něco na čtení, snack, vypadla z baráku a byla tam schopna vydržet i 3 až 4hodiny. Občas si i jen tak zavřu oči a poslouchám dění okolo. (Přiznám se, Phila mi nepříjde až tak nezpečná, takže když zavírám oči, tak si tašku strčím tak nějak pod sebe, abych o ní náhodou nepřišla :D ). Tuhle sobotu mě tam začal nabalovat i nějaký philadelphský spolu občan tmavé pleti. Neříkám, že byl ošklivý..to vůbec ne...dokonce byl i vtipný, docela jsme se nasmáli a vydrželi kecat asi hodinu, ale já si už před pár měsíci řekla, že nebudu dávat tel. čísla někomu, kdo mi nebude připadat max. sympatický. Já fakt po UK na černoušky nejsem, takže i když mi tvrtil, že mu mým rozhodnutím, nedat mu číslo, rvu srdce a trhám nám tím společný osud, tak jsem mu ho opravdu nedala. :).
     Přece jenom nějakou tu novinku z mého okolí pro vás mám. Začíná se nám tu rozrůstat česká komunita. Sice nám ubyla Gabča (i když SVK, ale i tak je to furt "ségra"), která se po rematch, aspoň na léto dostala do Brooklynu. Na druhou stranu nám tu zese přibyla Sabča a Klára. Klára může být vzdálená 10min autem ... Sabča bude 15 - 20min.
     Před minulou neděli jsem Sabču vytáhla do Philly a právě jí ji tak trochu ukázala. Trochu jsem si musela natrénovat průvodcovství, protože tam už příští týden budu provádět moji českou rodinku + pár kamarádů. Nakonec se dala dohromady uctihodná šestičlená skupina, která za mnou přiletěla. Btw..už nějaké dva dny mi pobývají v NYC a v sobotu za nimi frčím a budu si s nima užívat celý, můj už druhý v pořadí vacation week. Trochu jsem odbočila, takže zase zpět .. Phila mě opět utvrdila v tom, že tam toho opravdu moc není. Příjde mi, že jsme zvládli skoro všechny důležité památky a zabralo nám to asi dvě hoďky :). S mojí rodinkou mám ještě naplánovaný minigolf na Franklin Square a pak někde nějaký obídek, ale stejně nám to zabere max. jeden den a na víc se do Philly fakt moc nevyplatí jezdit, pokud nechcete navštívit nějaká můzea (i když některá za to také stojí).
     Tuto neděli, která zrovna proběhla jsem se zas potkala s Klárkou a vyrazilo se na pláž do Atlantic City. Počasí nám max. vyšlo. Ze skoro 40tek, které tu byly v út - čt nám to spadlo na 30 stupňů C a ani nebyl takový pařák. V životě bych nevěřila, že budu psát, že 30 není pařák :D, ale když tu táhne na teploměru skoro 40 C, tak se 30 opravdu ocení :). S Klárkou to byl takový typický dovolenkový den na pláži, i když tedy ve vlaku jsme dohromady mohly strávit skoro 4hod, ale i tak se to dá. Na pláži jsme si zaplatily slunečník (12US ... za to by se snad dal pořitit i novy, ne?? ) .. no nic, ale já to tedy střidala mezi bytím na sluníčku a shovánáním se pod slunečníkem a stejně si prďku trochu připálila. Klárka, ale dopadla ještě hůř. (PS namazané jsme byly .. já dokonce 2x padesátkou faktorem). Proběhlo několik koupaček v Atlantiku, kde nám oběma připadalo, že jsme viděly nějaká divné, velké zvíře, ale do teď nevíme, jestli to opravdu něco bylo, nebo jestli to byl jen odzaz ode dna. Skočilo se na obídek...u mě to vyhrála obložená bageta a Klárka neodolala a dala si Philly Cheesesteak. Na pláži se vydrželo od nějaké půl 11 do 4 a zase se vyrazilo domů, kde jsem byla už o hodně klidnější náladě, než týden před tím, páč jsem věděla, že se aspoň na chvíli zbavím dětí, které budou na kempech.
    Ale hlavně, byl přede mnou poslední pracovní týden a pak si konečně zase na týden od mých smráďat odfrknu.

 Něco málo zasej obrázků:
Rittenhouse Square:


 (Fotka z internetu)
(Fotka z internetu)
Atlantic City - pláž:
 Na to, že jsou prázdniny, tak nebylo vůbec přelidněno. Tedy ona je AC pláž pro Američany dost neatraktivní, páč jsou v okolí mhonem hezčí pláže, ale pro nás Čechy .... já na ní neschledala nic špatného a právě ocenila, že si lidé nešlapají po hlavách. Hlavně pro nás au-pair je to jediná pláž, kam se mohu dostat bez auta, které o víkendu není a stejně bych tam kvůli vzdálenosti ani řídit nemohla.
Neposlušná vlna
 Klárka

Strašně dobrá mango zmrzka :).

2 komentáře:

  1. Taku prazdnu plaz by som chcela najst tu u nas hore v NJ :-) Tu je vsade hlava na hlave.
    BTW...platilo sa na plaz vstupne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za pláž se neplatilo nic, jen pokud jsi chtěla slunecnik, tak tam, kde jsme byli mi stal 12us.

      Vymazat