středa 11. července 2012

Vacation II. - Meeting my Czech Family

     Zdravím po delší odmlce, tedy po tom, co mi skončil druhý dovolenkový týden. Ten první byl v březnu, kdy jsem se vydala na Floridu a teď mě čekal týden s mojí rodinkou z ČR, která mě přijela navštívit. Oni tu tedy tráví 14dní a já se k ním připojila jen na dobu, co mi bylo dopřáno, tedy od soboty 30.6. do neděle 8.7.
     Co vám budu vykládat... rodinku jsem viděla po více než deseti měsících a byla z toho celá i taková nervozní, ale po setkání ze mě vše spadlo a přišlo mi, že jsme se neviděli jen týden. Trochu vtipné na začátek bylo to, že mi taťka a jeho kamarád, hned otevřeli plechovku piva, že si dáme. Nějak mě nenapadlo jim před příjezdem vysvětlit, že tady se pít alkohol na veřejnosti nesmí. To, že si tu můj tatík s kámošem nemohli kupovat pivka někde v kioscích nebo i v normálních obchodech prostě nepobírali a nepobírají do teď.
    Co bylo naším plánem na dovolenou? Za rodinou jsem dorazila do NYC, kde oni tou dobou už byli 4. den. S chlapami jsem se vydala do jedné galerie moderního umění a ještě do New Museum Of Contemporary Art. ... Pokud mohu doporučit, vyhněte se tomu velkým obloukem, páč ač mám umění docela ráda, tak tohle bylo i na mne moc.
     Další den se megabusem přejíždělo do Washingtonu DC, kde jsme strávili 4noci - (2celé dny). Po příjezdu se vyrazilo na Pentagon Memorial, chtěla jsem i na Arlington Cemetetry, ale ten se bohužel už nestihl. Přejelo se do China Town, kde se kouklo na bránu a sedlo do čínské restauračky na pořádný dlabanec. Kapitola "tipsů" byla pro otcova kamaráda další kapitola, kterou nemohl pochopit. Já zas nechápu, jak někdo nechápe, že to tu prostě chodí jinak než u nás a ty dýška se tu prostě platit musí. 
     Druhý den v DC se strávilo chozením po nejznámějších památkách. Začalo se u US Capitol Building .. vzalo se to přes Washington Memorial, šlapadla na Tidal Basin u Jeffersonova Memorialu, pak memorial Druhé světové války, Lincoln Memorial, M. korejské války a zakončilo se to u Bílého Domu. Tento den byl jeden z nejnáročnějších vůbec, protože teplota se ten den mohla pohybovat kolem 100F a od toho městského betonu to nehorázně pražilo. Každou chvíli se stavělo na pití, nebo by jsem asi pošli dehydratací.
    Úterý bylo vyhrazeno na muzea... vybrala jsem Botanickou zahradu a Air and Space Museum. Zahrada nám mohla zabrat kolem hodinky, ale Air and Space Museum bylo snad na 5hodin. Opět jsme se vrátili na hotel celý uťapaný.
    Další den se muselo vydat na washingtonské letiště, kde jsme měli booknuté auto. PS přijde mi, že pro chlapi, kteří řídí celý život manuál je přechod na automat horší než pro nás au-pair :). Auto bylo napsané jen na mého tatíka, protože, když by to chtěl řídit ještě někdo jiný, tak se muselo připlácet kolem 10US na den za dalšího řidiče a jelikož auto jim zůstávalo ještě po tom, co jsem je opustila, tak jsem to nemohla být já. Já tedy byla hlavní navigátor a snažila jsem se vysvětlovat rozdíly v řízení. (jako ty stopky, kde má přednost ten, kdo přijede na křižovatku první nebo odbočení na červenou v pravo atd. ) Pokračovalo se k nám do Philly, kde rodina na dva dny zakotvila v baráku mé host rodinky. (vše bylo domluvené :) ). Ten den se slavil Den Nezávislosti a vydalo se do centra na ohňostroj. Byly tam stánky s občerstvením, živé koncerty a od půl jedenácté ohňostroj. My mohli dorazit nějakou hodinku a půl před ohňostrojem a na chvíli si sedli ještě do ústraní na trávu, protože se nám fakt nechtělo takhle dlouho někde v pozoru stát. I tak jsme se nastáli docela dost, protože ohňostroj začal s půl hodinovém zpoždění. Nehledě na to, že tam nějaká skupinka černochů chtěla vyvolat davovou paniku, což se jim docela povedlo. Byla to skupina asi deseti lidí, kteří někde kousek od nás se začali rozbíhat na všechny strany a křičet. Jak lidi nevěděli co se děje, tak začali běžet a křičet také. Takže jsme fakt nevěděli co se děje. Pak tam najela skupina asi 20 policistů na kole a naštěstí se vše uklidnilo, ale fakt jsem nevěděla, jestli tam náhodou někde není nějaký vyšinutý terorista s pistolí. Ohňostroj nakonec vypukl, byli jsme od něj docela daleko, protože jsme za prvé přišli docela pozdě, nechtělo se nám stát přes hodinu někde v pozoru a hlavně jsme se museli vejít do vlaku, aby jsme nezůstali někde ve Phille, takže se volilo i strategické místo, aby to nebylo tak daleko ke stanici. Cesta vlakem byla dost hororová.. naštěstí my byli natolik rychlí, že měli sedadla, ale vlak měl nějaké porouchané dveře, takže se všude hrozně čekalo a cesta, která trvá normálně 35min zabrala skoro hodinu a půl a my byli doma až před jednou ranní.
     Další den byly na řadě philadelphské památky a jelikož zas byl pařák k padnutí, tak jsme nakonec využili philadelphský Phlash Bus, který jezdí trasu kolem památek, má asi 15zastávek, vy si vyberete, kde chcete vystoupit a bus jezdí v intervalech 15ti min, takže si pak nastoupíte do nějakého dalšího, když potřebujete. Ve Phille se zašlo k Love fontáně,  muzeu Umění, kde si ségry vyběhly Rockyho schody a udělaly fotky z jeho stopami a sochou. Pak se přejelo do Old City, kde se koukli na Independence Hall a Libety Bell, kde se rozhodli po tom, co zvon viděli přes sklo, že jim to stačí a asi půl hodinovou frontu  odmítli stát. Tady jsme se rozloučili s mužskou částí osazenstva a já holky tahala po obchodech, kde ráda nakupuji. (Ross, Burlington, 5 Bellow, Victoria Secret atd). Tady jsem trochu trpěla já, protože jsem počítala, že třeba v  Ross strávíme tak půl hodinky a oni tam vydrželi přes hodinu, takže já pak v každém obchodě si našla někde nějaké sezení a čekala na ně. S prázdnou jsem ale neodešla a udělala jsem si radost s voňavkou z VS, kde bylo 75% off a z nějakých 69US jsem platila necelých 19US :).
     Další ráno se vyráželo směr Niagárské vodopády. Tam jsem se z celého výletování těšila nejvíce, protože až na muzea v NYC a DC jsem už všechno absolvovala, takže to pro mě nebylo nic nového.
      Z Philly to může být nějakých 8hod cesty se zastávkou na jídle. Po chvilkovém relax na hotelu se vydalo na večerní vodopády, protože mi Pája povídala, že to tam je hezké i večer, páč jsou nasvícené. Vodopády jsem si představovala trochu větší, než ve skutečnosti jsou, ale i tak je to zážitek. Ten pátek tam byl k našemu štěstí ještě ohňostroj, takže se kouklo ještě na něj.
      Druhý den byl vyhrazen na návštěvu vodopádu za dne. Zrovna, když se mělo vyrážet, tak začalo pršet, takže se to ještě o hodinku posunulo, ale i tak jsme přijeli relativně v čas. Chtěli jsme hlavně jet lodí pod vodopády a to jsme si koupili jako první a ani nějak moc nečakali. Zatím nebylo moc lidí, takže se jen počkalo než nám dorazila loď a hned se jelo. Tahle plavba, nazvaná Maid Of The Mist je něco nepopsatelného. Vyfasujete pláštěnku, protože od odrážející se vody, která dopadá na hladinu vám to připadá, jak kdyby pršelo. Ale ten kotel vody, u kterého jste, je neuvěřitelná nádhera. Po plavně se prošlo gift storem, vydalo se na oběd a pak přešlo na ostrov, kde se dostanete k těm nejznámějším vodopádům (horseshoe - myslím), která spojuje Kanadu a USA. Z té naší americké strany toho moc vidět nejde, ale i tak to za to stojí. Je tam možnost sejít i vyloženě dolů k vodě, že máte vodopád nad sebou, ale tam byla  v tu dobu fronta tak na dvě hodiny, tak jsme to vzdali a radši si řekli, že si zajedeme podívat do Buffala, které je od Niagara Falls co by člověk kamenem dohodil (do 20min). Trochu byla hoňka s parkováním, protože taťkuv kamarád si usmyslel, že nechce platit za parkování, tak se to nechalo u nějakých apartmánů, kde bylo vyloženě napsané, že je to pro majitele. Nemohla jsem jim vysvětlit, že tady se takhle neparkuje, že nejsme v ČR, ale bylo to jak mluvení do polene, takže jsem to pak už neřešila. Hlavně naše floridská značka na autě tam mezi těma new yorskými vůbec nevyčuhovala. V Buffalu ten den zrovna probíhal Food Festival "Taste of Buffalo" takže jsme v podstatě zkejsli tam. Další věc právě byla, že otcův kámoš se nechtěl stavit, na hotelu pro průvodce, kterého tam ségra měla, takže jsme stejně nevěděli, co tam popřípadě hledat. Ale i tak to bylo dobré. Buffalo vypadá trochu jinak, než znám města, co jsem zatím navštívila. Jsou to spíš malinkaté dřevěné barevné baráčky, kde tomu dominuje obrovitánská city hall. Na food festivalu jsme si dávali různá jídla...vzájemně od sebe ochutnávali, já měla jeden z nejlepších cheese cakeku, který jsem zatím měla. (zalitý rozehřátou mléčnou čokoládou). Takže i tak, Buffalo si mohu odškrtnout se seznamu navštívených míst. Jediné, co se mi nepovedlo, tak si koupit nějaký pohled, co jsem si řekla, že si koupím v každém navštíveném městě. Kdyby náhodou někdo z vás měl cestu přes Buffalo, tak na mě myslete  a aspoň jeden mi tam pořiďte. Byla bych vám nejvíc vděčná :).
     Poslední den s mým taťkou, mamkou, dvěmi ségrami, otcovým kamarádem a ségřinou kamarádkou byl o tom mě vyhodit doma ve Phille a oni si to ještě putovali na tři noci do Atlantic City, kde se mohli vyvalit na pláž a pak je čeká ještě jedna noc v NYC před odletem zpět na náš starý kontinent. Jediná zastávka cestou bylo jedno lyžařské středisko, páč můj otec, majitel lyžařského střediska si toto nemohl nechat ujít. Hlavně právě chtěl vidět, co tam je za atrakce přes léto. Počítám, že do stavby obrovského aquaparku, jako byl tady se v ČR opravdu nedá.
     Po příjezdu do Philly proběhlo jen rychlé seznámení s mojí HM, ostatní ještě nebyli doma a tak nějak jsem je všechny vyhodila, abych se tam nerozeřvala jak nějaké mimino.
      Mám za sebou krásný týden ve společností mých nejbližších. S nimi to byla fakt paráda. Neříkám, že se to neobešlo trochu bez komplikací a trochu hádek, hlavně kvůli kamarádům. Otcův kamarád je architekt a v podstatě si vždycky (až na Niagáry a Buffalo) vyhledal moderní budovy, které chtěl vidět a vůbec ho nějak nezajímaly ty normální památky, pro který sem jezdí normální lidé a furt nutil taťku ať s ním chodí, takže nám tím nabourával plán, který jsme se ségrou dávali asi dva měsíce dohromady. Nehledě na to, že si vymohl řízení i auta, které po tom, když se nezaplatil ten další řidič, ani řídit nemohl. No a tady právě nastalo několikrát to, že si spletl brzdu se spojkou a nebýt bezpečnostních pásů, tak už asi nejsme. Naštěstí vždy za nami nebylo auto, takže to do nás nikdo nenapálil. Já jsem s přestupem na automat problémy neměla, ale i tak jsem mohla vidět, že i tenhle přestup může být docela nebezpečný. Když vám někdo i v 70ce šlápně prudce na brzdy, tak to dělá divy. Když byl za volantem ten taťky kámoš, tak jsem furt jen trnula a nevěděla, co od něj očekávat. Ségry kamarádka je taky kapitola sama pro sebe. Se ségrou se také jednou pěkně porafaly,. Je to trochu bárbínkonský typ. Takže po pár dnech chození na ní bylo vidět, že jí chození po památkách rozhodně nebaví a nejradši by byla jen zalezla někde v nějakých shopping centrách. To, že u Niagárů zastavila prostor pro focení pod americkou stranou vodopádů na 20min jí asi vůbec nevzrušovalo, hlavně, že po těch dvaceti minutách měla tu správnou fotku. To že nám kvůli ní ujel vlak, protože si seděla venku před obchodem, protože jí bolely nohy a když jsme my vyšli, tak se rozhodla, že se tam tedy koukne, takže jsme tam jak trubky zas seděli my a vlak tedy pláchnul už pomlčím. Určitě by se toho našlo víc, co bych tu mohla vypsat, ale i tak to pro představu stačí.
       Takže asi tak...těch kamarádů nám byl čert trochu dlužen, ale zas na druhou stranu .. oni dva se relativně domluví anglicky, což se o mé rodince říct nedá, takže bez nich by tu byla má rodinka na ty dny, kdy jsem nemohla být s nimi nahraná. Mělo to svá pro a proti.
      Být na mně, tak bych s našima snad i odjela hned domů :). Mám to tedy hlavně kvůli probíhajícím prázdninám, kdy s dětmi trávím víc času než normálně a hlavně ani campy mi nezaručí to, že mi tam dítě (kluk), zůstanu kvůli chování do té doby než má, ale o tom se zmíním zas někdy příště. Ale co..zbývá mi tu pár měsíců a Vánoce snad budeme slavit zas všichni spolu :).

Fotky
Jejich hromada, takže jen pokud chcete :)
Den 1: NYC
New Museum Of Contemporary Art (nedoporučuji)



Takovádle expozice byla i na mne moc!! :)
Tohle jsem našla v jednom čínském obchodě v Queensu v NYC
-----------------------
 Den 2 - 3 - 4 - Washington DC:
 Celá má česká rodinka u US Capitol
 Pohled na Washington Memorial ze šlapadel -  Tidal Basin
 Pohled na Jefferson Memorial ze šlapadelna - Tidal Basin
 ségry u memoriálu Druhé Světové Války
Memorial Druhé Světové Války
 Lincoln Memorial
 Memorial Korejské Války
 Bílý Dům
 v gift store
 v gift store
v gift store
 v botanické zahradě
 v botanické zahradě
 v botanické zahradě
 v botanické zahradě - nějací ti vojáci
 v botanické zahradě - rozpoznávání koření
 Air and Space Museum
  Air and Space Museum
 Air and Space Museum
  Air and Space Museum - ségra a kámoška druhé ségry
--------------------
Philadelphia
 Den Nezávislosti ve Phille
 Den Nezávislosti ve Phille
Den Nezávislosti ve Phille
--------------------
Niagáry:
 Niagáry v noci
Ohňostroj nad Niagáry
 čekačka na loď , která váz vezme pod vodopády
 americká strana Niagár
 Horseshoe vodopády - spojují americkou a kanadskou stranu
 výhled z vyhlídky na celé Niagáry
Horseshoe z vrchu- výhled z USA strany
.......................
Buffalo
 City hall v Buffalu
 S jedním z nejlepších cheese cakeku, který jsem kdy měla a sangrie ledová tříšť :)
Mají tam i malý Washington memorial (asi tedy Buffalo Memorial a Sochu Svobody :) )

Tady ještěj jedna fotka z internetu baráčků v Buffalu:

8 komentářů:

  1. nééééé, Brouček je od nás z Nová Paky!!! :D :D :D neřikej, že ho vyvážej do USA :D :D :D tak to je hustý! :D
    jinak pěknej článek, muselo to být fakt fajn mít tam rodinu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ .. to ze je to novopacke pivo jsem si vsimla -- bylo to tam napsane :) - (cesky)
      S rodinou to bylo super :) .. ted uz se nemohu dockat, az budu doma a nebude se denne muset hadat s parchanty :)

      Vymazat
  2. Skvele fotky, zrovna jsem si je nasla i na fb :) Hrozne se tesim do Washingtonu DC, miluju muzea a letadla a tak a jak to porad vsude vidim a ctu, tak se na me dostava ta tesivost, konecne :D Dovca s rodinou musela byt super, i kdyz nejake ty nespory byli, tak bez nich by to asi neslo, jako vsude ;) Je hlavni, ze jsi si to uzila..
    S tim rizenim asi bych vyskakovala za jizdy, pokud by se mnou takhle (viz ten tatkuv kamarad) ridil,hlavni ze jste v poradku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. DC je na ta muzea super. Je jich tam mraky a vetsina zadarmo a to se vyplati. JA se tam musim jeste aspon na jeden vikend vydat, pac jeste bych chtela urco do Nat. Museum of American Indian, Zoo a jeste i kdyz je to placene, tak Spy muzeum. Urcite bych nasla jeste spousty, kam bych zasla, ale zase nemam na to tam jezdit kazdy vikend :D :D

      Vymazat
  3. Tatku kamosa si viem uplne zivo predstavit ako nechapal tie "ine" veci :-))
    Navsteva rodiny je po dlhej dobe stres ale zaroven super! Ja som snad mala 2 tyzdne (ked nie aj viac) depku, ked som tu mala sestru na 2 tyzdne a pak odisla!

    Inak Niagarske super, tiez som cakala nieco mega obrovske, ale aj tak krasa :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ.. byla jsem trochu ve stresu, pac se docela dost cestovalo, pujcovalo to auto, jak nas byla vetsi skupina, tak nektere hotely se nedali booknout online, takze jsem je pak musela obvolavat a bookovat pokoje...bylo to hodne zarizovani a hlavne domlouvani bylo jen na mne, takze jsem doufala, ze se neco nepoto.... ale nastesti vse bylo bez problemu.
      Trochu jsem trnula, jak jeste rodinka cestovala sama do AC a NYC, aby treba nevjeli nekam do jednosmerky nebo pak mi prislo, ze muj tatka zacal brat automaticky, odbocovani na cervenou, takze jsem mu zas musela vysvetlovat, ze se musi koukat na znacky atd... Ale vse pak zvladli i beze me a ted uz jsou v letadle na ceste domu. Takze super, jsem rada, ze se to vse zvladlo.

      A presne...jak je vsechno v USA obrovske, tak jsem si myslela, ze Niagary jsou asi tak 2x vetsi, ale i tak je to super zazitek. Jsem strasne rada, ze jsem se tam podivala :).

      Vymazat
  4. Míšo, to muzeum American Indians je docela nudny, to me zklamalo :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha..takze mi tam uz asi jen zbyva Spy Muzeum a Zoo :).
      Dik za upozorneni :D
      Zdravi Miska X X X

      Vymazat