neděle 10. července 2011

Nabidky od dvou rodinek

      Ještě v rychlosti vám napíšu, že se mi během víkendu ozvali dvě rodinky. Jedna mi byla hodně sympatická. Jednalo se o rodinku z oblasti West Orange v New Jersey, asi 15mil od NYC. Jednalo se o rozvedenou mamču s dvěma dětmi 13 a 17 let. I když psala, že ví, že už jsou holky velké, tak stále potřebuje někoho, kdo bude holky vozit na aktivity, takže au-pair je pro ni stále nezbytná. Vyměnily jsme si pár mailů, kde jsem jim oznámila, že se ještě chystám mluvit s au-pair rodiny, se kterou jsem v kontaktu a pokud mě budou chtít, tak jsem rozhodnutá jim říct své ano, ale že má pozice ještě není úplně jistá, protože si myslím, že vybírají z více holek. Takže jsme se dohodly, kdyby mi to nevyšlo, že se mám určitě ozvat. Tak jsem si říkala super, kdyby náhodou - měla bych v záloze jednu rodinu a dokonce blizoučko NYC. Bohužel během dne si mě z profilu odebrali.
     Druhá rodinka byla v podstatě v oblasti mé nynější rodinky se kterou jednám. Jen tedy ještě o kus blíže k Philadelphii. Tedy nějakých 10 - 8 mil. Jako dopis zněl taky mile, jediné co byl pro mě dost velký problém, bylo, že se jednalo o židy. Většina holek na které jsem narazila v Londýně během mé au-pair kariéry, tak měly vesměs hodně negativní zkušenosti a strašně moc jich u rodiny nevydrželo a měnily. V tu dobu jsem si řekla, že bych k židům nikdy nešla. Co teď ale tak pročítám různá fora a blogy, tak se našlo i docela dost holek, který jsou u židů v pohodě. Tady u té rodinky nevím, jak by to bylo. Vyloženě už v dopisu psali, že dodržují jejich zvyky, ale že chápou, že některé au-pair nevědí a určitě by omlouvali chyby a neznalost. Každopádně jsem se u nich vykroutila v podstatě se stejnou odpovědí, jak u té předchozí rodinky a také napsali, kdyby mi to nevyšlo, ať se ozvu. Já bych ale do toho asi nešla, fakt se toho docela bojím. Každopádně už se bát nemusím. A proč?? to se dozvíte za chvíli v následujícím příspěvku.

12 komentářů:

  1. Tak sup sem s dalsim clankem :)) Jsem napnuta :D Vysla Ti ta rodina z Phill, rekni ze jo !! :D

    * Byla jsem u zidu,vydrzela 2 mesice :/ Uz nikdy bych znovu k nim asi nesla, nemaji se vsichni hazet do jendoho pytle, jak jsem cetla i na foru ted,ale stejne...

    OdpovědětVymazat
  2. -> článek je na světě :) - takže už víš :)

    JJ - já pravě co z nám z vyprávění kamarádek, tak jsem si řekla nikdy, ale určitě budou i hodní židi, kteří to nebudou tak hrotit.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,skoda,ze jsi smazala muj komentar,ale vse,co jsem psala,je pravda.Predmesti Philly je opravdu hrozny!!!!A jestli jsou hodni Zidi?Ja osobne jsem s nimi mela zkusenost taky,ted vypadam jako,ze vsechno znam,vse jsem videla,ze:-),ale NIKDY NIKDY bych nesla k zidovske rodine.NIKDY.Oni skoro vzdy jsou vsichni stejni.Vyjimka je vazne zazrak.Zkus to sve teseni do Ameriky trochu ukrotit,ze uz uz chces jet a poradne vybirej rodinu.Mozna si usetris hodne zklamani,jak jsem psala,ja se po 2 !! mesicich z predmesti Philly stehovala.To se nedalo.Jeste jednou hodne stesti.Dita.

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj Dito -> tvuj komentrar jsem nesmazala - napsala jsi ho k prispevku YES - YES - YES ;-) Tam jsem napsala i svoji odpoved a prave i nejake doplnujici otazky. :)
    Po vlastnich zkusenosti au-pair vim, ze rodinka muze vsechno takhle pres telefon nebo mail hrat. Moje HM v anglii vypadala tak mile, ze mozna uz to mohlo byt podezrele. Tady jsem dostala moznost osobne mluvit pres skype s jejich nynejsi au-pair (kdyz byla rodina na dovolene, takze urcite se nemusela krotit v odpovedich, ze by ji nekde poslouchali) Ona sama tam je 15mesicu - takze si myslim, pro vyber rodiny, z hledisak toho, jaka je jsem nemohla udelat vic.
    Lokalita je druha vec - to uz ale vice rozepisuji prave v odpovedi na tvuj komentar v jinem prispevku. Buhuzel mi zadna nabidka vylozene z velkomeste neprisla - nejblize nejaka Alexandria u DC, ale tam uz po precteni dopisu jsem vedela, ze to nebude ono.
    Jinak dekuji za prani a fakt doufam, ze proste budu mit nejake au-pair v me blizkosti, kde si myslim, ze najit si kamarady je jedno z nejdulezitejsich.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,opravdu se omlouvam,spatne jsem se podivala,moje hloupost!!!Jeste jednou promin!Jak ti neco od rodiny nesedi,to uz je prvni znameni.Zase naopka plus pro rodinu je to,pokud te nechaji mluvit se soucasnou au pair,ale samozrejme,pokud u toho nesedi s ni:-).I kdyz vim,ze byvale au pair potrebuji od rodiny doporuceni treba zase nekam jinam,takze ti muzou namluvit cokoliv.Dobra vec je google maps,tam je takovy zluty panacek a pokud si zadas adresu,muzes se presne podivat do ulice a casto i na dum,kde budes bydlet.Ale to asi znas,ptala bych se treba rodin,jestli by ti mohli dal kdyz ne presnou adresu,alespon nejblizsi krizovatku,pro predstavu.A pak uz se prs net muzes brouzdat po okoli.Bohuzel musim napsat,ze i ja jsem mela hodne spatnou zkusenost se zidovaskou rodinou a znam plno lidi se stejnymi zazitky.Samozrejme muzou byt vyjimky,ale ja osobne bych do zidovske rodiny nikdy nesla.Jeste jednou ti preju hodne stesti,opravdu te nechci nejak pokazit naladu nebo vybirani rodiny,jen vim,jak jsem samz byla nestastna u te rodiny v Horshamu,PA a bylo by skoda,kdyby jsi neco podobneho zazivala i ty.Pokud budes neco potrebovat,dej vedet.Dita:-).

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj,jeste jsem si vzpomnela:-).Americani jsou desne pretvarky,opravdu mistri sveta.Takze tomu bych moc nedala.Byt tebou,zeptala bych se jich,co od tebe jako au pair ocekavaji,jak bude treba vypadat tvuj den,jake budes mit povinnosti,ale treba i jak dlouho s nima byla byvala au pir,pokud nejakou meli.Bylo by asi blby ptat se,jestli budes muset treba uklizet,ale zeptala bych se oklikou,jak jsem psala,jake budou tve povinnosti v rodine.Matka od me new yorske host mum si ze mne na zacatku chtela udelat uklizecku,tak jsem ji rekla,ze jsem prijela jako au pair,tedy hlidat deti a ne uklizeta takovy ty kecy,ze au pair program je pod vladou USA a podobne a musim rict,ze uz to nikdy na me nezkusila.Asi jako hodne lidi mam spatne zkusenosti z Anglie,dodnes bych si za to dala pres hubu,tak jsem si rekla,ze v USA uz ne.A fungovalo to.Ahoj.Dita

    OdpovědětVymazat
  7. Hele uplne v pohode - prehlidnout se muze kazdy a neberu to vubec osobne - jsem opravdu vdechna za kazdy nazor.
    Ja nevim, jak moc jsi cetla muj blog, ale ja nejdu k zidovske rodine - dostala jsem nabidku od zidovske rodiny a prave jsem rozmitala, ze kdyz rodina zni v dopise relativne dobre,tak jestli by mohli byt v pohode. Nadhodila jsem, ze jsem se osobne nesetkala s nikym kdo by byl u zidu spokojeny,ale pak se setkala na forech (ne osobne) s par holkama, co jsou pry spokojene. Takze jsem prave nadhodila recnickou otazku - jestli jsou nebo nejsou dobre zidovske rodinky.
    Asi te zmatlo, ze obe rodinky jsou z PA, kousek od Phily.
    Jinak ja jsem se matchla s rodinkou v tom meste Wayne, ale nejsou zide. Jsem s nima v kontaktu pres 14 dni a hned na ferovku pri telefonu jsem se jich na ten uklid ptala - a prave jsem jim rekla, ze chci at jsou ke me uprimni, protoze v anglii jsem treba musela drhnout savem zahradu a rozhodne bych to nechtela podstoupit znovu.
    Jak jsem uz tady taky psala - prave ze jsem asi pred tremi dny mela prilezitost skypovat s jejich soucastnou au-pair a ona mi potvrdila stejny harmonogram dne jako rodina. (rodina v tu dobu byla na dovolena - au-pair doma - takze fakt nebylo, za potrebi mi nerict pravdu) Ona sama je tam 15mesicu - takze kdyby byli nejaci nesnesitelni, tak uz by tam nebyla.
    Auto pry vetsinou k dispozici je. Muze se pry jednou za cas stas, ze si musi rodice vzit obe dve, kdybych ale pry auto potrebovala, tak se s nima da mluvit. Rikala, ze za celou dobu co tam je nemela zadny problem a babysitting mela za tech 15 mesicu jen 3x. Odjizdi domu a chce zacit pracovat. Ma udelany prava, takze si potrebuje najit praxi nebo co. Holcina je spanelka.
    Jak jsem se uz zminila - ja strasne chtela do velkeho mesta, ale to ze jedu do toho Wayne - tak fakt hodne ovlivnila rodina. Ja proste doufam, ze tam bude par au-pair v okoli,ktere budou poradat spolecne akce a bude se tam neco dit.

    Jestli jsem pochopila dobre- tak uz tedy v USA nejsi?
    Muzu se zeptat, jak by jsi to v par vetach zhodnotila? dalo ti to neco do zivota? A jaky pak byl ten NY? Tam uz jsi byla s rodinou spokojena? Nabo ti to vynahradilo to mesto?
    Jak rikam - pokud bude rodinka dobra, tak bych chtela zustat rok a pak bych se chtela nejak dostat na ten druhy do NYC. Pokud by to s rodinkou nevyslo, tak bych menila. Vsichni mi rikaji, hlavne at uz jsem tam, ze pak se tu da rodina vymenit vzdycky. Nevim, co je na tom pravdy.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj,ja uplne verim,ze jses v pohode a neberes si ty moje komentare osobne,jen me mrzi ty moje neposrehy a chyby.Ja jsem stale jeste v USA,po au pair mi byla nabidnuta prace a pak uz se to nejak vse vezlo a zustala jsem dele,nez jsem puvodne pocitala.Pravdu mas,ze rodinu si muzes vymenit vzdycky,pokud nebudes spokojena.A jestli mi to dalo neco do zivota?Absolutne a jedinecne ANO.Je to uzasna zkusenost k nezaplaceni,hodne jsem toho procestovala,naucila se dobre jazyk,poznala plno fajn lidi a videla,jka se zije v me vysnene Americe.Takze urcite JED!Amerika ma svoje plusy a minusy,ale pro me je to zivotni zkusenost.Abych byla ale uplne uprimna,misto v Pannsylvanii bylo desny,ale rodinou jsem si pohorsila.New York byl uzasnej,byla jsem tam 2 roky a jsem strasne vdecna,ze jsem tam mohla zit a to mesto poznat.Ale jak pisu,rodina nebyla az tak fajn jako ta v PA.Myslim,ze jsem byla hodne poucena z Anglie a nenechala si nic libit a myslim,ze je to dulezity.Hodne se rika,ze dulezitejsi je rodina nez misto a asi na tom neco je.Ale uvidis sama.Mej se fajn a za kratko tady " u nas " v USA.Dita

    OdpovědětVymazat
  9. Jasny - umim si predstavit asi o cem mluvis - v UK jsem se, asi stestim, dostala jako au-pair do londyna a vim, ze to bylo strasne plus. To mesto miluji. Vim, kdyz byl nejaky problem, tak jsme byly takove tri cesky au-pair u sebe, takze jsme vzdycky zasly do hospudky - postezovaly si na rodinky, jednou jsem chtela menit ja - po druhe zas kamaradaka - ale clovek si vypovidal a bylo mu lip.
    Londyn take miluji proto, ze jsem konecne dostala prilezitost se dostat na koncerty me oblibene kapely (system of a down - pokud ti to neco rekne - v tu dobu tedy koncerty solove zpevaka a pak kytaristy a bubenika - protoze v tu dobu si kapela davala od sebe prestavku a pracovali na solovych projektech) Nebyt v londyne, tak se na ne asi nazivo nepodivam. Byla jsem pak treba vyfocena i v rokovem casopisu Kerrang (jestli ti to neco rika) -dostala palicku primo od bubenika a proste asi nejstastnejsi chvile zivota jsem urcite prozila v londyne.
    Bohuzel jak jsem psala, tak zadna nabidka do velkomesta mi naprisla :( (nerikam, ze z kazdou nabidkou rodiny jsem jako prvni kontrolovala kde presne ziji a pokazde si zasteskla - tak zase to neni NYC) - ale bohuzel nabidky do velkomest se mi vyhybaly, jak cert krizi, takze jsem pak zacala vyhledavat rodinku, ktera mi sedne. Prave kamoska mi rikala, jak uz jsem se zminila drive - hlavne at uz jsi tady,rodinu muzes vymenit kdykoli.
    Ty jo - a ty jsi fakt dokazala zustat v usa a pracovat tam?? to ti zavidim.
    Protoze, kdyz jsem prave odjizdela do anglie, tak jsem si to predstavovala trochu jak Hurvajs valku a v duchu si rikala, treba to vyjde rok v UK, pak rok dva v USA a treba tam zustat pracovat, ale vesmes vsichni lidi kolem mi rikali, ze pracovne zustat v USA nejde. Potrebujes byt v nejakem oboru hodne dobra, aby jsi pro ne byla k necemu platna. - Jinak treba flek cisnice (co jsem pak delala v UK) tak to neni mozne sehnat. Takze postupem casu jsem z tehle myslenky opustila a v podstate se ji ani nezabyvala.
    Jak to bylo tezke najit si tam praci? Fakt jsi asi prvni au-pair od ktere slysim, ze se ji to povedlo. Pak mam jeste jednu kamosku, ktera po dvou rokach au-pair v USA zacala studovat, takze tam ted je na studentske vizum. Znam i takove, ktere by v usa klidne zustaly dyl,ale nemohly a tech je vecina.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj,opet zdravim.Ja jsem si stejne jako tva kamaradka vyridila nejdrive studentske vizum,a potom zacala pracovat.Nebylo to az tak legalni,jakozto student 1.rocniku jsem pracovat nemohla,ale vis jak:-).Pak mi zamestnavatel vyridil pres jeho pravnika zel.kartu.Jinak myslim,ze ziskat prac.povoleni je skoro nemozne.Ale 2 roky uplne staci,na to abys to tu poznala.Hlavne byt nekde aspon pobliz velkeho mesta.Ja jsem strasne chtela do Californie,zavidim Anetce tady z netu to jeji Los Angeles,tam jsem chtela jak blazen,ale nedarilo se.Myslim,ze lidem z techto koncin,myslim jako rodinam,asi vic vyhovuji au pair z jinych zemi,jako je Francie,Nemecko nebo Span,kdy se decka muzou trebas od nich naucit jazyk.Ale my vychodaci...:-).Jinac skupinu System of a down znam,ale nejsem moc fanousek,hele,ja tady za ty leta uplne zblbla do americky country,takze pro me existuje tak max Tim McGraw,Trace Adkins,Wayne Jannings,neznas?:-)Co se tyka Londyna,myslim,ze mesto je to uzasny,zvlastne pro fanouska rock,punk hudby,ale me to mesto hodne zneprijemnila moje "uzasna" rodinka,dodnes nechapu,ze jsem to s nima vydrzela tak dlouho,tedy rok a neco.Tady je prave super byt nekde pobliz velkemu mestu,nejlepsi asi je New York,porad jsme nekde byly,porad bylo co delat nebo se jen courat po meste bylo uzasny,ten pocit,ze ja:-) zrovna ted ziju v pupku sveta byl skvelej.Jeste krasny je San Francisco a moje milovane Los Angeles na me porad jeste ceka,snad to vyjde letos v lete.Kdybys s necim potrebovala pomoct tady z USA,dej vedet.Hodne stesti v hledani.PS:Jo,v Londyne jsem byla ve Watfordu?Neznas,nahodou,Cechu tam bylo mraky,klub Destiny?pa.Dita

    OdpovědětVymazat
  11. Ja jsem uplne prapuvodne chtela taky LA, prave z duvodu, ze od tamtu jsou System of a down - rikala jsem si, zit s nimi v jednom meste by bylo super a hlavne by tam byly urcite koncerty.
    Jenze mi to vsichni vymluouvali, ze to mesto je pry dobry ho par dni navstivit, ale zit tam ne. Pry kdyz se mi libil londyn, ze se mi bude prave libit NYC - ale dopadlo to tak, ze mi bohuzel zadna ta nebidka neprisla. Ale furt si rikam, ze jednou zacas si tam zajet o vikendu pujde (budu mit pobliz - tedy primo ve Phile cesku (zejo Monco :) ), se kterou uz planujeme vylety. Takze se myslim, ze se pres vikendy urcite zabavime.

    Koukala jsem na tu tvoji cast londyna a nic moc mi to nerika. Ja byla sice taky na severu, ale blize centu - byla jsem okoli nejdrive Highgate a pak Muswell Hill - tedy druha a pak zacatek 3 zony. Cechu jsem tam taky poznala hafec - dokonce nas jednu dobu pracovalo 5 v jedne restauraci - takze cestina hodne vladla :. Moje nejoblibenejsi kluby byly O'Neills, prave proto, ze tam vetsinou soboty hrala na zivo nejaka neznama rokova kapela a vzdycky to bylo moc fain.
    Jinak fakt gratuluji k tomu, ze jsi se tam takhle upichla. Preji ti, at ti letos vyjde to LA a urcite kdybych neco nekdy potrebovala, tak se ozvu.

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojky Míšo, chtěla jsem se zeptat, ač je to už docela dlouho, jestli náhodou nemáš kontakt na tu maminku s těma velkýma holkama, sice si myslím, že už asi někoho má, ale jen mě to tak napadlo, když si procházím tím tvým blogem, že bych se možná mohla "vtírnout". :)
    Měj se hezky.. Míša :))

    OdpovědětVymazat