pondělí 28. listopadu 2011

Awesome, awesome a ještě jednou awesome weekend (19-20.11)

    Toto je příspěvek ještě k předešlému víkendu... minulý týden byl dost hektický, takže jsem ho psala po částech a dnes měla konečně šanci ho dokončit.

   Tý joooo, ještě teď jsem plná zážitků z uplynulého víkendu. Zase mám za sebou jeden s těch víkendů, kdy bylo všechno naplánováno od první minuty, co se člověk vzbudí až skoro do poslední minuty, kdy se padne vyčerpáním do postele.
     Začalo to pátkem večerem, kdy se vyráželo s holkami na dámský večer...prostě " Girls night out". Holky z okolí mě poprosily jestli bych nevzala káru, páč jedna holčina je tu nová (tedy po remach - takže ne nová v USA), ale ještě ji HM/HF neměli šanci vzít řídit, tak jí zatím nechtějí půjčit auto a druhá, kterou jsem brala zas má nakázané mít auto před barákem o půlnoci, když si ho půjčuje. Takže, aby se nemuselo stresovat kvůli času, tak jsem řídila. Nastala docela absurdní situace - sešlo se nás tam 8holek. 6 Němek pak jedna Francouzka a já, ale v podstatě většina holek byla mladší 21let, takže pít nemohly a my, co by jsme si nějakého drinka klidně dopřát mohly zas měly auto. Takže jsme si musely vystačit s nealkem, ale i tak to bylo v pohodě. Daly jsme si něco k jídlu, povídalo se. Trochu převažovala němčina :(, ale našly se i takové holky, které řekly, že se přece přijely naučit anglicky, takže se zapřisáhly, že celý večer nebudou německy mluvit a relativně to dodržovaly, takže jsem se zas jak páté kolo u vozu necítila. Později se k nám přidala ještě ta Francouzka, ale není moc výřečná, takže jsem se s ní stejně až tak moc nepobavila. Dokonce mi před několika dny vola Lori (moje koordinátorka) a právě mě prosila, abych tuhle holčinu někdy někam vytáhla, protože měla telefonát od její host rodinky, že právě moc nikam nechodí a většinu volna tráví doma. Lori mi říkala, že důvodem může být to, že ona má ve svém okolí hodně Němek a ty se druží spolu a jí moc neberou. Jediný problém je trochu v tom, že prostě ji mám trochu z ruky.. nějakých 16mil..což je zhruba 25km, takže to není na to, abych ji mohla denně vidět a chodit na kafíčka, jako to bylo s Martinou, která byla 5min vzdálená.... Abych se vrátila k večeru, po zaplacení jsme se přesunuly o patro níže, kde byl bar a různé možnosti vyžití, jako šipky, biliard, nějaké automaty (né výherní.. -  videohry) .. uchýlily jsme se ke kulečníku a zahrály si dvě hry. Bylo vidět, jak tak na všechny padá únava a já byla pro, to už po první hře zabalit, ale pár holek chtělo ještě hrát, tak jsme se dohodly, že tedy dáme ještě jednu hru, ale stejně to pak dopadlo,že právě asi 3Němky přestaly hrát a udělaly si německý debatní kroužek. Nevím, jak to vyzní, určitě to nebyl špatný večer, to vůbec, ale přece jenom jsem měla i lepší.
    V sobotu ráno mě vyzvedávala Pajá. Chtěla se zajet podívat do Philadelphia Premium Outlet .. vůbec nevím, proč se to jmenuje Philadelphia.... páč je to přesně na opačnou stranu od Philly. No nic..abych to popsala, až na Forever 21 store jde vesměs sice o outlety, ale značek jako Calvin Klein, Guess atd, takže člověk se víc dívá než nakupuje. Ale Michalka je prostě hrozná a právě nikdy moc neodolá a vždycky se jí něco zalíbí a něco si stejně koupí. Asi nějakých 80 až 100 dolarů jsem tam mohla nechat a to jsem měla za sebou teprve 1/4 víkendu :). Pája mě dovezla domů a za 5min mě vyzvedávala Veronika-SWE a jelo se do kina na Breaking Dawn. Rozhodlo se pro stejné kino, jako jsme byly na cluster meetingu, kde je to spojeno i se servisem jídla a nápojů. Já, až Twilght serii úplně tak nemusím, ale díky jednoduché angličtině jsem se dostala ke knihám ještě dříve než to bylo profláklé, takže jsem film chtěla stejně vidět. Zajímalo mě, jak si s ním režisér poradil. A musím říct, že jsem byla příjemně překvapená. Knihu jsem četla už strašně dávno, takže si moc detaily nepamatuji, ale přijde mi, že to knize bylo dost podobné a vůbec tomu neuškodilo, že se to rozdělilo na dvě části. Po příjemném pokoukání a večeři jsem se mohla dostat domu chvilku před sedmou, dala si sprchu, tak nějak brouzdala internet, nastavila budíka a kolem půl 11 už mohla počítat ovečky :).
     Vyvrcholení celého víkendu přišlo v neděli, kdy bylo na programu The Rockettes Show v Radio City Hall v NYC s Anjou - NAB (Namibia) a Kasey - AUS. Ráno bylo trochu drama, páč mě vzbudila až Kaseyna sms, že mě bude za 15min vyzvedávat a ať jsem ready. Vůbec jsem nechápala, že mě nezvonil budík, až pak jsem si uvědomila, že já trubka si tam asi před 14dny nastavila, že mi bude budík zvonit jen po-pa, takže i když byl pokus o nastavení, tak stejně nezvonil. No nic, už jsem si tuhle demenci odstranila a snad už nikdy nebudu řešit nějakou situaci se zaspáním.. Takže místo toho, abych se nějak zkrášlila, tak zbyl čas jen na sebe rychle něco navléknout, vyčistit si zuby, udělala jsem si jeden sanwitch ke snídani, stačila použít aspoň řasenku a Kasey byla před barákem. Upřímně, do teď jsem nepochopila, proč se nejelo megabusem jako jsme to udělaly minulý týden s holka. Sice holky říkaly, že to finančně vychází podobně a že se jede jen jedním vlakem a nemusí se pak spoléhat na to, že se chytne hned vlak z Philly na zpět do Wayne, ale prostě mě přijde, hodinu někam jet autem a pak ještě 90min  vlakem je zbytečné, nehledě na to, že se samozřejmě platí za benzín a za poplatky na dálnici, takže třeba mě osobně tahle cesta vyšla asi skoro o 20dolarů víc než ta z minulého týdne a časově je možná rychlejší ta tím autobusem, když na sebe vlak a bus v Philly navazuje. Chápu, že většina holek nemá šanci jezdit zadarmo vlakem do Philly jako já, takže jim to vyjde už jen asi o 10dolarů více. Ale furt by za to mohlo být nové tričko. Abych tedy jenom nekritizovala, cestovaní vlakem je přece jenom o něco pohodlnější než autobusem. Cesta ubíhala rychle, pořád se klábosilo a člověk se nenadál a byl v NYC. Kasey je s Anjou nejlepší kamarádka a hlavní tématem rozhovoru při cestě bylo to, že Kasey se rozhodla neprodloužit a Anja jo a tedˇ Kasey tak nějak pořát řeší, jestli udělala dobře nebo ne. Ale to co řekla ve vlaku byla ohromná pravda. Řekla něco jako, že má sice Ameriku ráda, ale že ten život tady je takový neralistycky life-style a prostě ona cití, že se už musí postavit na vlastní nohy, má dostudováno a tady ten život jí nepřipadá realný a musí se vrátit do reality a začít budovat vlastní kariéru. Nikde by jí v CV nepomohlo,ještě když je Australanka, že by byla rok nebo dva jako au-pair v USA. Ale to jak řekla, že jede domů se vrátit do reality, to přesně vystihla, jaký ten život tady je. Na jednu stranu to je podobné. Lidé ráno vstávají a chodí do prace, ale na druhou stranu člověk si něco usmyslý a tady je to realizovatelně. Já chci tohle a nějakou cestou to získám. U nás v ČR se tak nějak musí všechno plánovat, ale tady se člověk rozhodne a udělá to. Řekne te si, o víkendu si zaletím do LA a v podstatě neexistuje překážka, která by vám v tom bráníla. Doma skoro nikdo neudělá, joo tak přístí víkend poletím třeba do Londýna. Vše se tam tak nějak plánuje aspoň s měsíční rezervou. Tady je to takový sen, kde se sice musí pracuvat a neříkám, že né tvrdě, ale doma je život tvrdá/jiná realita. Já nevím, jak bych to ještě lépe vysvětlila...kdo viděl film Matrix, tak si představte, že Amerika je život v Matrixu a ČR je opravdu žití v té nematrixovské sféře, tedy v realitě :).
   Ok...už jsem zase trochu odbočila. Celou neděli se tak nějak potulovalo po a v okolí Times Square. Vždycky, když někdo viděl obchod, který se mu líbil, tak se tam nakouklo. Zašlo se namíchat balíček m&m do proslulého m&ms store,podívalo se do asi 4patrového Forever 21 store atd. Jo ve Forever 21 byla docela sranda...to že jsem se holkám ztratila, to ani tak neberu, ale hodně se mi tam líbil jeden zimní kulich...který jsem viděla na figuríně, tak se jdu zeptat pracovníka, kde je mohu najít v regále, nasměroval mě na místa, která jsem už před tím prohledávala, tak mu říkám, že tem nejsou a jestli by mi nemohl dát toho kulicha z té figuríny..a to prej že nejde, Tak po tom, co jsme se s holkami zase našly, tak jim povídám o mém utrpení ohledně kulichu. Kasey mi povídá, že ví, že já se svou výškou na tu čepku nedosáhnu, ale jestli chci, tak mi ji sundá. Takže jsme počkaly, až se obsluha vytratí a nenápadně, jsme si čepičku odcizily :D :D. Ještě lepší nálada se mi naskytla u placení a místo 9,80$, které bylo na cedulce to vyplivlo cenu 6,80$ :).
     Na oběd se zašlo do Planet Hollywood. Jako bylo to pěkné prostředí, ale třeba jídlo mi víc chutná v Hard Rock Caffee, což mi přijde restaurace skoro na stejné brdo. Na druhou stranu lepšího Milk Shakea jak tam jsem zatím ještě neměla :). Pak se zas ješte chvilku chodilo po Times Square a okolí a hodinu a čtvrt před představením se šlo zařadit do fronty, která už v tu dobu byla obrovská. Je doporučováno být na toto představení hodinku předem a právě tu hodinku před nás začali vpouštět dovnitř. Já si při čekaní v řade otevřela flašku pití, kterou jsem si celou dobu šetřila, dala si pár loků a jak kontrolovali kabelky, tak jsem ji musela pařát stále žíznivá vyhodit. Uvnitř Radio City Hall je to překrásné. Já si šla koupit znovu piti a lahev coca-coly (mají tu cca 0,6l) za 5dolaru, to bylo taky překrásné :D. Kasey si koupila malý popcorn..sice v takovém efektním-blikacím kelímku, ale za 12dolaru. Takže ceny docela nasazené, ale co vám budu povídat, představeni bylo úúúúžasnééé. Byla to hodinka a půl, která utekla ani si neumíte představit. Vůbec se mi nechtělo věřit, že už byl konec. Určitě pokud někdo budete mít možnost jít na The Rockettes určitě si to nenechte ujít...stoji to za to. Hlavně teď před Vánoci, úplně mi to navodilo vánoční náladu, kde to pak ještě umocnil venek, kde v tu dobu byl NYC už tak na půl vyzdobeny. Byly jsme se kouknout i na slavný vánoční strom v Rockefelerovu Centu, ale ten byl bohužel ježte veřejnosti zahalen. Ale všichni jsme si řekly, ze se určitě ježte před Vánoci do NYC zajedeme podívat...právě nasát tu atmosféru vánočně vyzdobeného NYC.
     Jako poslední zajímavou atrakci jsem si já s Anjou zvolily, že se necháme "zkarikatizovat". Asi pochopíte, namalovat pouličními malíři, kteří by měli namalovat vaší podobiznu v podání karikatury. Viděly jsme upoutávku .. karikatura 5$ - 3mins, tak jsme šly do toho. Upřímně, ta cena mi přišla podezřelá a taky že trochu jo. Sice obrázek vyšel na 5$, ale paní nám chtěla podstrčit rámeček, který prý stojí 15$, takže celková suma je 20$. Tolik "cashe" jsem ani já, ani Anja neměly, takže jsme to stejně nakonec usmlouvaly na konečnou sumu 10$. Takže nás rámeček také vyšel na 5$. Co se týče samotné karikatury, já se v ní moc nevidím. Holky mi řekly, že oči jsou si podobné, tak nevím :). Každopádně o kousek dál jsme viděly nabídku ... namalování karikatury 3$ a rámeček 5$. Takže si myslíme, že stejně na tom ta naše malířka trochu trhla, když nám ho dala za 5$.
    Úplně poslední velký zážitek jsem zažila na vlakovém nádraží...přišly jsme na vlak přesně v době, kdy končil zápas amerického fotbalu mezi Eagels (to je tým amerického fotbalu od nás z Philly) a týmem z NYC. Takže si asi umíte představit tu masu lidí, kteří se chtěli dostat domů ve stejný čas jako my. Draly jsme se davem na vlak v 7:03, který byl ale totálně narvaný. Další měl jet v 7:13, ale z jiného nástupiště, takže jsme nasadily sprint a doběhly přesně na čas. Tento vlak byl mnohem snesitelnější, sice byl plný, ale v podstatě každý měl možnost si sednout. Já fakt nejdříve myslela, že tam jde o nějakou demonstraci :).
    No nic, na zpáteční cestě vlakem se opět povídalo, chvíli se pak ještě uvízlo v zácpě, když z výjezdu z mýtních poplatků, kde bylo asi 10pruhů to postupně sesekaly do jednoho, takže prostě taky docela inteligentní, ale cesta uběhla strašně rychle. Něco před 10pm jsem mohla být doma a ready na týden, kdy dětičky byly skoro celý týden doma a bylo na rozvrhu to už několik týdnů do předu anoncované Díkuvzdání. Jax mi vždycky jen říkala...připrav se,  bude strašně moc jídla :D.

O Díkuvzdání a jak bylo s dětičkami snad co nejdříve :)

Fotografie
Girls Night Out :)
Breaking Dawn movie v Traven Movie Theatre
Times Square
 V m&m store
Dekorace ve Forever 21 Store
V Planet Hollywood s Anjou a Kasey
 Radio City Music Hall - nádhera

A teď pár fotek ze scény - škoda, že ta fotka opravdu nezachytí tu atmosférů, která panovala

A tady jsou některé mé úlovky z tohoto awesome víkendu. Něco jsem nemohla nafotit, páč si to vzala do parády pračka :D
Jinak můžete posoudit sami, jesli mi je ta karikatura aspoň trochu podobná.
jo a ještě, ten šátek napravo je vánoční dárek pro moji HM :)

A úplně poslední, koho by to zajímalo, tak tady je video z The Rockettes
(na you tube, jich je pak hafec)

5 komentářů:

  1. Karikatura je hezka, ale s tebou to nema opravdu nic spolecnyho :))
    The Rockettes vypada dobre, snad se mi podari zajit na neco podobneho co nejdriv.

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný článěk, děkuji. Máš pravdu... Sice nejsem v USA, ale i mně se honí hlavou poslední dobou taková myšlěnka, že tady mi nic nepřijde takové neskutečné... resp. pokud se rozhodnu tuhle sobotu zaletět na otočku do Dublinu, proč ne? To jen v Česku mám ten pocit, že panuje ta rozmýšlivost, umírněnost.. možná utlumennost... jak jsi napsala, tvrdá realita...

    Tak užívej předvánoční nálady a ať děti nezlobí!

    OdpovědětVymazat
  3. Jak psala Janca, karikatura nema s Tebou nic spolecneho, ale treba se do teto podoby jednou dopracujes :D:D kdo vi..
    Clanek super,zase jsem se jednou pobavila nad tim,ze ty nemecke slecny jsou fakt vsude stejne, druzi se jen s nemkama...

    OdpovědětVymazat
  4. A s tema nemkama mate vsechny pravdu.. pff... citim se v jejich spolecnosti zrovna tak odstrcena...

    OdpovědětVymazat
  5. hálo lidí senzačni firma na odesiláni baliku z usa je viaddress.com

    OdpovědětVymazat