pondělí 23. ledna 2012

Balíček z ČR --- balíček do ČR

    Jenom tak v rychlosti napíšou krátkou story jak to bylo s balíčkem, co jsem posílala domů na Vánoce a jak to bylo s balíčkem pro mě, od mojí milované rodinky z ČR.
    Začnu tím veselejším a to balíkem, který směřoval do USA a tedy něco malého pro mě. Mamka mohla balík posílat týden před Vánoci a když s ní tak jednu Skypuji, že právě mi poslala balíček, tak mi jen tak v průběhu oznámila, že omylem spletla adresu, ale že se jen upsala v čísle baráku ..místo 520 napsala 52 ..tak ale že to prý snad nevadí, né???. Takže jsem jí musela vyvést z omylu, že tady jako nejsem v ČR, kde nás tam na tom našem městě pošťáci znají a tady prostě, když jsem tu jen au-pair a né žádný majitel baráku, tak mě prostě nenajdou, ještě k tomu, když napsala adresu, která vůbec neexistuje. Vím, že HM takhle posílala 2x dopis a prostě jí přišel za pár dní nazpět, že napsala neexistující adresu. Po konzultaci s HM mi bylo doporučeno dojít na poštu a tuhle chybu jim nahlásit. Takže se tak udělalo a pán za přepážkou si poznamenal chybu, která nastala a opravu 31.12. mi balíček došel :). Konečně jsem se dočkala mé "drogy". Při odjezdu jsem si doma zapomněla takové přírodní kapičky z 31 bylinek, které jsou lék na vše. Od bolení v krku, hlavy, zubů přes bolení svalů, jediná věc, která mi zabere na opar, když se odchytne včas atd. Takže jsem dostala celé nové balení a né ani to, které jsem požívala doma. Toho jsem se bála nejvíce, že se kapiček nedočkám...zaprvé nejsou zrovna levné .. asi 600kč a hlavně když je mám tak na mě dost působí placebo a fakt věřím, že nebudu nemocná a zatím to funguje. Pak jsem ještě dostala balíček Curaprox zubních kartáčků, které tady v USA jsou skoro nemožné sehnat (tedy i ty kapičky..po těch jsem se ptala v různých healthy shopech a na internetu a prostě nemožné sehnat). K těm kartáčkům.. ty jsem objevila na nějakém webu, ale jeden kartáček za 8.99dol + poštovné, takže to jsem si řekla, že tedy ani náhodou. No a kromě ještě přáníčka na mě vykoukla Studentská Pečeť, která přežila asi dva dny a byla v propadlišti dějin :).
     Ještě tedy má mamka v ČR furt nemůže nějak pochopit, že i když posílala balíček doporučeně, že tady nějak moc nefunguje, že by se to dostávalo do vlastních rukou. Prostě tu balíky nechají před barákem na zemi přede dveřmi, pokud se nevejdou do poštovní schránky a je hotovo. Snad jen jednou jsem tu musela něco podepisovat..a to se mě  pošťák zeptal na věk.. a to, že jsem prý dost stará na podepisovat za rodinu a dal mi to.
     Teď tedy k té neveselejší stránce a to balíčku ode mně domů. Tady není moc za potřební nějaké rozepisováni. Balíček jsem posílala nějakého 4.12. a přišel domů kolem 10. ledna. Takže si teď asi lámete hlavu nad tím, proč neveselá stránka věci, když balíček doputoval kam měl. Jenže prostě někde cestou, asi typuji v ČR .. ho roztrhli, napršelo do něj, přebalili ho do igelitu, takže veškerá trička, která jsem posílala byla plesnivá a smrděla zatuchlinou. Ještě moje mamka je fakt "trubka" a dokonce jim zaplatila CLO - který bylo při cenně balíku 100dol nějakých 380kč. Prý jí i říkali, že to platit nemusí, ale ona, že nechce dělat problémy, tak jim to zaplatila. Jediné, co tedy bylo úplně v pořádku byly Converse boty, páč to nebyly takové ty typicky látkové, ale něco jako kožené, takže ty to přežily bez problému. Mamka všechno vyprala a nakonec 4trička jsou snad úplně v pohodě, že se dají normálně nosit a zbylá dvě jsou skoro nepoužitelná.. jen prý tak na nošení na doma. Zůstaly na nich fleky a jak to bylo měsíc ve vlhku, tak jsou nápisy na tričkách rozpité. Naštěstí  pošta docela spolu pracuje a jelikož byl balíček pojištěný, tak by se měly dostat nějaké peníze zpět. Tedy nejdřív jí říkali, že jí veškerou dokumentaci přeloží a budu to muset vyřizovat já, ale poslední zprávu co mám, tak snad to ani já vyřizovat nebudu a půjde to na vrub České pošty.
    Nejsmutnější na celé věci je, že mamka dostala jakýsi papír, kde jde vidět, jak balík cestoval, takže si představte, že já, která ho posílala 4.12. --tak ho měli v ČR 9.12..takže celý měsíc se motal někde v ČR. Domů přišly papíry někdy týden před Vánoci, kde se muselo vyplnit prohlášení, že jako má rodina potvrzuje, že zboží není určeno dále na prodej a že může celní úřad po obdržení toho prohlášení předat vše České poště. Naši to vše vyplnili a pak celých 14dni volali na jejich uvedená čísla, jestli je vše v pořádku. Ségra mi říkala, že mohla volat 10x denně, z toho jí to zvedli jednou..s tím, že jí někam přepojí a už se zase nedovolala. Nakonec jim přišel prý další dopis, že furt nemají zprávu co mají udělat s balíkem a že asi za 5dní vyprší 20ti denní lhůta a bude balík odeslán zpět na adresu odesílatele. Papíry jim pak doputovaly a jak jsem psala někdy 10.1. se má rodinka dočkala.. plesnivého balíčku z USA.
    Upřímně vám řeknu, že jsem přišla o veškeré ambice ještě někdy něco posílat.

Fotka:
Tohle byl původní obsah mého balíčku do ČR.
Ségra prý vyfotila, jak vše vypadalo, když balík doputoval. Až se s ní někdy chytnu na netu, tak jí zaúkoluji posláním fotky, aby jsme mohli všichni vidět jak to vypadalo po doručení.
Tady něco málo z ČR .. čokoládu už vám vyfoti nemohu :) ... ta je dávno fuč :).

15 komentářů:

  1. No jo no, Česká pošta :( S tím čekáním je to takhle pořád. Já si teda nechávala posílat fotoaparát ze San Francisca, v ČR byl za 6 dní a v celním skladu v ČR strávil 3 týdny. Zaplatila jsem clo a dph, ale to proto, že tam byla uvnitř faktura, ale ty když posíláš třeba osobní věci bez dokladů, tak by ti clo a dph ani neměli vyměřit a rovnou poslat domů. Ne? :)

    OdpovědětVymazat
  2. S tim balíkem to nechápu. Já toho posílala mnohem mnohem víc najednou a naši NIKDY neplatili clo, ani s tim neměli žádný obštrukce, vždycky všechno přišlo v pohodě na poštu, téměř neporušeno... NIKDY jsem taky nepřiznala přesný zboží a NIKDY jsem nenapsala přesnou cenu - balila jsem vždy velmi dobře (přes obálku/krabici nějakej igeliťák, potom znovu papír, na to napsat adresu, oblepit celý lepenkou, haha).
    Takže to co máš vystavený bych na celní přihlášku napsala jako GIFT a T-shirts - $20 (ať nežeru) a shoes $10. Snažit se to vměstnat do co nejmenší krabice/obálky. Posílat obálky je levnější než krabice. V USA se dají sehnat opravdu VELKÉÉÉÉ bublinkové obálky.
    Tak poučení pro příště a pro další, chce to fištróna :D

    OdpovědětVymazat
  3. Janca, ja to mela v te nejvetsi bublinkove obalce, co jsem na poste sehnala a prave izolepou to prelepene bylo take. Ja jsem tedy byla blbka a priznala skutecnou cenu veci, ale to ze to byl gift jsem uvedla.
    Nekdo mi tady nedavno psal, ze se pry v CR nekdy v polovine roku 2011 zmenil zakon, ze kdyz je cena baliku vetsi nez 25dol, tak se clo platit musi.

    Ja si myslim, ze uz fakt radsi nic priste posilat nebu :)

    PS: co znamena slovo fistron??

    OdpovědětVymazat
  4. Andrea --> ja fakt nevim, jak to je. Ja jsem i odstrihala veskere cedulky, takze bylo jasne, ze to nikdo nikde prodavat nebude.
    Jak uz jsem se zminovala vyse..jedine, co jsem uvedla, byla skutecna cena vsech veci, ale on je prave pry zmeneny zakon..s tema 25dol .. ze kdyz je castka vysi, tak se clo platit musi.

    OdpovědětVymazat
  5. to jsme ti psala já, že se změnil zákon. jinak já naším pořád posílám něco, jsme strašněj blázen a nikdy problém neměli a balíčky mají doma kolikrát i do tejdne tou nejlevnější cestou.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Miso,to je mi vazne lito s tim balickem.Ta ceska posta...to je jen malickost z toho,proc ja se vzdala veskerych planu na navrat do CR.Bordel.Neskutecnej bordel,kterej v ty zemi je a neochota a nezajem ceskych lidi.Opravdu uz tu zemi nemusim.Dita

    OdpovědětVymazat
  7. Terez --> a jak to delas s tou castkou?? Proste uvedes nejakou nizsi nez 25dol? Moje chyba byla asi ta, ze jsem byla pravdomluvna a uvedla tam 100dol, coz byla tak nejak +/- par dolaru pravda.

    Dita--> Jj.. taky me nastavli, ale ja si myslim, ze asi za to nejvic muze ta pobocka celni spravy .. co se tyce Ceske posty, tak ty az myslim dost nad ochotu resi aspon to pojisteni, aby se z toho vratily aspon nejake penize.

    OdpovědětVymazat
  8. jsi blazen, tam napsat 100 dolaru. to bylo jsny,ze ti napari clo a dph. já když posílm neco domu,tak neco na mamku, neco na tatku, neco na segru a cenu vzdycky pod 20-25 dolaru. Takze odstriham cedulky a napisu nejakou nizkou cenu a zatim vzdycky bet problemu. akorat jsem davala uctenku k guess vecem,pac byly v akci a nestai tolik a ty debilove,jak mile vidi znacku,tak ti daji dph,tkaze todle jsme posilla s uctenkou.

    OdpovědětVymazat
  9. Cenu nepřiznávat :/ Sice když se to ztratí, tak z toho nic moc mít nebudeš, ale když už se to ztratí, tak o prachy nejde... teda takhle sem si to aspoň říkala já :) Naštěstí se nikdy nic neztratilo. Příp. třeba ještě zkusit balík rozdělit na 2-3 menší, člověk bude vypadat jako blázen, ale co je komu do toho :) S tim já teda zkušenosti nemam. Spíš jestli to nebude v tom, že ten balík se teda nějak roztrhnul a když už to měli venku, tak to spočítali???????
    Já nevim co je to fištrón, to tady u nás prostě říkáme :D Ale bude to něco jako "chce to to vykoumat" nebo něco v tom smyslu

    OdpovědětVymazat
  10. Je to ponauceni pro priste :)
    Ted uz vim, jestli nekdy budu jeste neco posilat, tak rozdelene a uvadet castku do 25dol.

    OdpovědětVymazat
  11. No já vám nevim :-D Když budu posílat svoje osobní věci z USA do ČR v hodnotě třeba 200 dolarů a nechám si to pojistit, kdyby mi to ztratili, tak mi přece nemůžou vyměřit clo/dph :-D Navíc když já si nechávám posílat věci z USA, tak dokládám celnímu úřadu kopii faktury zboží, tak nevim co jim mamka poslala, když nic neměla :-D Ale je to poučení pro příště a já si na to taky budu dávat pozor až budu sama něco posílat domů z USA :) Díky za článek!

    OdpovědětVymazat
  12. Z Kanady je to stejné, takže podle toho "jedu" já :-)

    ~ Regulations regarding the value of packages mailed from outside of the European Union:

    (1)The total value of the items within the package must be LESS THAN 28 DOLLARS. If you need to send more than that amount, split it into separate packages.
    (2)The number you write on the box that declares the value of the items contained, must be LESS THAN 28 DOLLARS
    (3) Make sure that you DO NOT write the value of anything in the box as 0 dollars. Everything has value.

    OdpovědětVymazat
  13. Hihi, já několikrát napsala $0, pošťačka se sice divila, ale nikdy neřekla nic... často jsem posílala našim, holkám nebo ségře pohled + nějakou blbost (magnet na ledničku, lesk na rty, čokoládu, apod.) tak tam přece nebudu psát tu směšnou částku, ne? Jsem lhářka :D

    OdpovědětVymazat
  14. A pak mě osočí z terorismu, když mi někdo bez mýho vědomí pošle z Čech kinder vejce :D spravedlnost = $0 :D

    OdpovědětVymazat
  15. :D :D
    No hlavne, ze uz vim, ze hlat se vyplati :D :D

    OdpovědětVymazat