pondělí 14. května 2012

Computer has been fixed

      Ahoj, zdravím po delší odmlce, ale jak jsem psala zkolaboval mi počítač. Byla jsem docela bezradná. Kdybych byla v ČR, tak bych ho měla ještě v záruce a nebyl by tedy problém ho reklamovat. Nehledě na to, že tam mám jednoho člověka, který pracuje jako počítačový technik pro mého otce a když se vyskytne nějaký zádrhel s počítačem, tak mám opravu zadarmo. Tedy, pokud se problém nezhodnotí tak, že se musí koupit nějaká součástka nebo nový počítač.
      Nejhorší tady v USA bylo to, že když jsem šla do počítačového servisu u nás ve Wayne, což mi doporučila moje host mamka,  tak jsem tam měla možnost, že se mě na to koukli jenom tak v rychlosti, za což jsem neplatila nic, ale jelikož ta chvilka nepomohla a pán se dostal do stádia jako já a to hláška -->  "Správce pro řešení problémů Windows nemůže vyřešit daný problém", tak jsem byla nahraná. Pán byl šikovný, to říct nemohu, hodil si do počítače CD a překlapl si to do Angličtiny. Spustil mi tam ještě nějaký celkový proces kontroly, který trval asi 4hod s tím, že když toto nepomůže, že už je to na větší zkoumání a musím počítaž tzv. check-in. Zadarmo mi věnoval kabel do nabíječky, takže tu po skoro 9ti měsících nemusím používat adaptér. Říklal, že jich má hodně, že si ho klidně mohu nechat. Co se týče problému s počítačem, kdybych jim ho tam chtěla nechat, tak právě jen za to check-in si učtují $75 + další peníze za práci a případné opravy - (takže počítám, že by se to nakonec vyšplhalo na částku mezi  $150 - $200), což mi přišlo strašně moc, když jsem si představila, že bych to měla doma vše zadarmo. A hlavně, je to už tak 1/3 ceny nějakého průměrného nového počítače.
    Jako další alternativu řešení probému jsem zvolila telefonát na Toshiba Customer Service, kde se na webu chvástají, jak vám při každém problému bezplatně poradí. Postupovala jsem tedy podle pokynů pána na telefonu (podle přízvuku Ind, jak vyšitý) a chtěl po mě dělat přesně to, co jsem zkoušela den předem nebo i zkoušel ten chlápek v servisu. (jenom tu základní kontrolu ..né tu 4hodinouvou).  Řekla jsem mu, že si myslím,  že tohle stejně nepomůže, protože se to už všechno zkoušelo..  Po 15min, kdy tedy opět na mě vyskočila hláška - "Správce opravy systému nemohl opravit chybu mi začal pán vykládat o mých možnostech. Měla jsem na výběr:
1) Donést počítač do servisu, kde bych zaplatila kolem $200 za opravu a nezaručí mi, že se problém nevyskytne znovu a tím pádem bych celou situaci někdy v budoucnu mohla podstoupit znovu.
2)  Nějaká firma (myslím Staples).  Tam by mě údajně opravili počítač sice za víc, ale že bych pak na něj měla rok záruku při dalším sesypání.
3)  možnost jsem pak měla, že by mě teď okamžitě spojil s techniky z Microsoftu, oni mě okamžitě zkásnou o $180, já budu postupovat podle jejich kroků a společně se počítač okamžitě opraví a také bych pak na to měla rok záruku při dalších problémech. 
Takže prostě na mě začal zkoušet pro nás Čechy už dost prokouklé obchodní triky. Já mu nad tím hlavně argumentovala tím, že bych nebyla schopna postupovat podle něčích rad při opravě počítače po telefonu  ani v mé rodné řeči natož pak  v AJ. Na to na mě vytasil, že teď má technika na drátě a že má pro mě "deal", že bych to dnes měla za $79.99. Ty vole, tímhle mě fakt nasral a fakt jsem mu na férovku řekla, že si myslím, že se mi snaží prodat nějakou službu než aby mě radil. Já se ho ptala, jestli tu někde v okolí nemám třeba nějaký Toshiba servis, kam bych prostě počítač zanesla a on pořád na mě s tím, že by možná něco našel, ale že to bude dražší než těch $79.99 a hlavně bych musela čekat několik dnů..tady s tou jejich službou si to hned opravím. Jako jsem nějaká naivní Američanka, abych mu na tohle skočila. Každopádně tedy po tom, co jsem mu řekla, to co jsem mu řekla, tak se na mě ještě osočil, že jsem na něj "rude" že se se mnou už 40min baví, a že je ode mě nefér, když si myslím, že mi nechce pomoci. Takže jsem v konečné fázi byla jestě já ta špatná. On to tedy zakončil tím, jestli mám ještě nějaký další problém nebo že se tedy můžeme rozloučit. Tak jsme se tedy rozloučili a já byla po skoro 3/4hodině s Toshiba servisem na drátě tam, kde den předem a to prostě v prdeli. U nefungujícího počítače a absolutně nevěděla, co je nejlepší možnost řešení.
       Jako poslední možnost jsem si zvolila tu, že si tu prostě pořídím nějakou tu malou potvoru - Net Book. Na tom bych tu těch 8měsíců, co mi zbýva dožila a můj normální počítač nechala opravit zadarmo, až bych dorazila domů. Už jsem měla i vybraný nějaký Acer, který stál v Target $280 a měl relativně v pohodě parametry až mi Pája řekla, že se mě na to může podívat Martin, že on jí už také jednou pomohl. (Martin je Slovák, se kterým jsme slavili společně Silvestra a nějdy si tak všichni tady z okolí zajdeme na drinka).
    Já si tedy byla tak na 90% jistá, že vím, co je s počítačem v nepořádku. Samozřejmě nejsem odborník, ale mám selský rozum. Počítač mi do teď šlapal jak hodinky a složil se mi po aktualizacích Windows. Takže mi to napovídalo to, že ono s počítačem až zas tolik nebude, ale že se prostě kousl systém. Martin to vyhodnotil stejně. Vytáhl mi data, která jsem si řekla, přeinstaloval Windows a počítač se zase rozjel. A co mi to stálo? Koupila jsem mu bednu asi 24 láhví Staropramenu na kterou jsem narazila v liquor store a ještě se k tomu dostal půllitr (sklenička) zadarmo. Tu jsem Martinovi také věnovala.
     Neříkám, že mému počítači teď na 100% věřím, přijde mi pořád trochu divný, ale přežil mi další Windows aktualizace, takže snad mi vydrží aspoň do doby než budu na zpět v ČR, kde vím, kam jít, když mám nějaký problém. Raději jsem si přetáhla všechny fotky a důležité dokumenty na můj externí disk, abych měla jistotu, že kdyby se složil na dobro, tak aspoň nepříjdu o všechno.



      Vím, smolím příspěvek, který s au-pair nemá nic společného, ale třeba někomu tahle zkušenost v budoucnu pomůže. Kdybych měla můj počítač už tak dva/dva a půlroku starý, tak bych nic neřešila a prostě si tu pořídila nový. Jenže, roku a půl starý počítač, který fakt šlape v pohodě, rychle, tak mi přišlo líto si kupovat nový, když by tenhle mohl ještě tak rok v pohodě sloužit.
    No nic, doufám, že se tu nikomu "novějši počítač",který je ještě v ČR v záruce nesloží, aby nemusel řešit dilema jako já. Opravdu si tu v USA myslím, když vám počítač odejde, nemusí se řešit záruka a máte tu ještě nějaký ten měsíc před sebou, tak se vyplatí koupit nový. Za opravu si tu účtují nekřesťanské peníze. Na druhou stranu si člověk moc nevybere. On si tu někdo může koupit nový počítač třeba před odjezdem domů a může se mu zase "poto" doma a tam bude nahraný s roční USA zárukou. Nevím, přemýšlela jsem, kdyby mi vybyly peníze tak bych si právě pořídit nový počítač, než bych odjížděla domů, ale po téhle zkušenosti nevím-nevím. Přijet domů, za dva měsíce vám klekne hard disk, né jako mě teď jen Windows a bude to prostě v háji, páč oprava tohodle už zádná levná záležitost nebude. Nevím, když člověk pak vidí, že se na techniku opravdu nedá spoléhat, tak je možná lepší si koupit počítač tam, kde víte, že budete trávit nějaký ten pátek a když se něco posere, tak vám ho vyreklamují nebo normálně poradí co s tím.
     Moje rodinka mi říkala, že třeba tady v USA Costco nabízí službu, že když se vám něco zhroutí (výrobek zakoupený tam), tak se vám právě snaží nejdřív zadarmo poradit po telefonu, že můj HF už takhle 3x řešil problém s tiskárnou a nebo právě to tam při nejhorším dovést a oni vám to zadarmo opraví. (Nevím tedy na jak dlouho je tam ta záruka ZADARMO- ale asi ten rok to bude určitě.). Pokud se někomu složí počítač těsně před odjezdem domů a nemá tu před sebou ještě pár měsíců života, tak vám upřímně nevím, jak to řešit. Právě problém nějakého budoucího problému mi teď nahání hrůzu. To už bude na každém z nás. Buď si tu pořídit elektroniku levněji a doufat, že se mi s tím nic nestane nebo si radši počkat domů, kde bych pak byl v pohodě s reklamacemi.

      Co vám ještě v rychlosti řeknu, bez počítače to byly docela muka. Jak jsem zvyklá na něm zabíjet nudu, tak jsem najednou neměla co dělat. Zrovna jsme měli teď období, kdy asi 14dni v kuse pršelo, bylo furt šedivo, takže já byla z toho všeho dost unavená. Znáte to...taková ta unavenost z nudy. To mi přijde jedno z nejhorších co může být. Jediné, co to mělo za pozitivum, že jsem si tedy sedla pár krát ke knížce a četla si a pak chodila brzy spát. Na TV se tu moc koukat nedá, páč reklama každých 5min člověka zabíjí. Takže jsem se koukla jen na seriály na které se koukám normálně -  HIMYM, Two Broke Girls a The Big Bang Theory a většinou usínala ještě před 9pm :).
    Mějte se a budu se snažit co nejrychleji dohnat články z mého au-pait života. :)



2 komentáře:

  1. To mě mrzí, vím jak dokáže naštvat takové "neřešitelné" situace, já bych koupila nový, i když investice je velká, protože by mě odrazovalo možnost vrácení problému.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanka -> jj, ja kdyby mi tohle neopravoval Martin, tak bych si koupila ten Net-book a na tom to tady prezila. Prave pri predstave, ze bych dala za opravu 200USD a za tyden by se slozil pocitac znovu, bych asi zesilela.

      Vymazat